Grolsch gebruikt RFID als marketingtool op Lowlands


Grolsch wil op het Lowlands festival laten zien dat men als sponsor fysieke aanwezigheid op een muziekfestival niet meer afdoende is om je doelgroep te bereiken.
Grolsch zal op Lowlands 2000 festivalbezoekers via de 'Grolsch Llowlog' de mogelijkheid geven hun ervaringen te regisseren en te laten registreren in een persoonlijke videoweblog. Via deze gratis videoweblogs kunnen bezoekers het festival opnieuw beleven en niet-aanwezigen laten zien wat ze missen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe 'Grolsch Llowlog-polsbandjes' zijn uitgerust met een RFID-chip. Zodra de drager van een RFID-polsbandje contact zoekt met één van de vijf aanwezige camerateams, wordt er gefilmd.
Sneak Preview
Zo worden van 2000 mensen gedurende het gehele festival snapshots genomen die uiteindelijk worden samengevoegd tot 2 á 3 minuten durende festivalfilmpjes. De filmpjes worden al tijdens Lowlands naar de persoonlijke Llowlife-accounts gestuurd. Vanuit deze Hyves-achtige accounts voor Lowlandsbezoekers kunnen de filmpjes verder worden verspreid naar bijvoorbeeld thuisblijvers. Een sneak preview van een aantal opgenomen 'takes' is tijdens het festival te bekijken.
Op het Lowlands-festivalterrein kunnen de polsbandjes worden gescand en de filmpjes alvast worden bekeken op een groot LED-scherm.
Joost Smit, hoofd sponsoring & evenementen van Grolsch:. 'Lowlands is één van de evenementen waar wij als biermerk niet alleen zichtbaar onze merkwaarden neerzetten, maar ook een (her)beleving willen creëren voor onze doelgroep.
Centrale rol
Grolsch introduceerde in februari dit jaar 'de nieuwe groene fles' waarmee het merk zich meer wil onderscheiden op de biermarkt. Daarnaast ontwikkelde Grolsch de portal grolschmusic.nl om een jongere doelgroep aan te spreken en de koppeling tussen Grolsch en muziek nog verder te versterken'. Muziek vormt nu eenmaal een belangrijk interessegebied voor deze doelgroep en daarom speelt muziek ook een centrale rol in de marketingstrategie van Grolsch', aldus Smit.
Om kans te maken op één van de gratis 2000 persoonlijke videoweblogs moeten Lowlandbezoekers voor 8 augustus een Llowlife-profiel aangemaakt hebben op de muziekportal: www.grolschmusic.nl of www.lowlands.nl en de minst originele reden opgeven waarom juist zij een festivalfilm moeten kunnen maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid