Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch gebruikt RFID als marketingtool op Lowlands

Grolsch wil op het Lowlands festival laten zien dat men als sponsor fysieke aanwezigheid op een muziekfestival niet meer afdoende is om je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grolsch wil op het laten zien dat men als sponsor fysieke aanwezigheid op een muziekfestival niet meer afdoende is om je doelgroep te bereiken.

related partner content for mobile comes here

Grolsch zal op Lowlands 2000 festivalbezoekers via de 'Grolsch Llowlog' de mogelijkheid geven hun ervaringen te regisseren en te laten registreren in een persoonlijke videoweblog. Via deze gratis videoweblogs kunnen bezoekers het festival opnieuw beleven en niet-aanwezigen laten zien wat ze missen.

De 'Grolsch Llowlog-polsbandjes' zijn uitgerust met een RFID-chip. Zodra de drager van een RFID-polsbandje contact zoekt met één van de vijf aanwezige camerateams, wordt er gefilmd.

Sneak Preview
Zo worden van 2000 mensen gedurende het gehele festival snapshots genomen die uiteindelijk worden samengevoegd tot 2 á 3 minuten durende festivalfilmpjes. De filmpjes worden al tijdens Lowlands naar de persoonlijke Llowlife-accounts gestuurd. Vanuit deze Hyves-achtige accounts voor Lowlandsbezoekers kunnen de filmpjes verder worden verspreid naar bijvoorbeeld thuisblijvers. Een sneak preview van een aantal opgenomen 'takes' is tijdens het festival te bekijken.

Op het Lowlands-festivalterrein kunnen de polsbandjes worden gescand en de filmpjes alvast worden bekeken op een groot LED-scherm.

Joost Smit, hoofd sponsoring & evenementen van Grolsch:. 'Lowlands is één van de evenementen waar wij als biermerk niet alleen zichtbaar onze merkwaarden neerzetten, maar ook een (her)beleving willen creëren voor onze doelgroep.

Centrale rol
Grolsch introduceerde in februari dit jaar 'de nieuwe groene fles' waarmee het merk zich meer wil onderscheiden op de biermarkt. Daarnaast ontwikkelde Grolsch de portal grolschmusic.nl om een jongere doelgroep aan te spreken en de koppeling tussen Grolsch en muziek nog verder te versterken'. Muziek vormt nu eenmaal een belangrijk interessegebied voor deze doelgroep en daarom speelt muziek ook een centrale rol in de marketingstrategie van Grolsch', aldus Smit.

Om kans te maken op één van de gratis 2000 persoonlijke videoweblogs moeten Lowlandbezoekers voor 8 augustus een Llowlife-profiel aangemaakt hebben op de muziekportal: of en de minst originele reden opgeven waarom juist zij een festivalfilm moeten kunnen maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in