Groene Cola
Als beste buizer met een half oog kijkend en met één oor luisterend werd mijn aandacht getrokken door een ongewone Coca Cola commercial. CC commercials zijn al decennia lang schijnbaar hetzelfde gebleven, daar kijk je dus niet echt meer van op. Maar dit keer wel want het groene virus laat zelfs een Merk als Coca Cola niet ongemoeid.
De wereld verandert hard en snel onder de toenemende druk van ons beroerde leefklimaat. Het milieu staat met stip boven aan de agenda van onze mindset. Niemand kan er meer onderuit, Groen, groen, groen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVaak ben ik verwonderd over Merken die het "groene"aspect als strategisch middel links laten liggen. Het onderscheidend vermogen is met alleen "groen"nog niet gecreëerd maar de strategische mogelijkheden zijn wel behoorlijk geschikt om onderscheidend vermogen te creëren.
Met de commercial van Coca Cola is het bewijs voor één van mijn stellingen bewezen, "groen", "milieu", "de mens', en behoorlijk beheer, kunnen leiden tot oplossend vermogen voor de Consumens door Merken.
De maatschappelijke verantwoordelijkheid van het Merk wordt vaak onderschat. Dat is jammer, fout en treurig. Het Merk kan juist een grote maatschappelijke, positieve rol spelen.
Coca Cola heeft dat natuurlijk in de gaten en gebruikt dat nu zeer bewust in haar Merkcommunicatie. De commercial die langs mijn oogbollen gleed liet op een witte achtergrond steeds weer in beeld verschijnende lege Cola flesjes zien, van vroeger en nu.
Daarnaast verscheen een tekst die ging over het ontstaan van Cola en de zorgvuldigheid van het kiezen van de plant-aardige ingrediënten voor het van oorsprong medicinale drankje.Terug naar het oorspronkelijke DNA.
Een eerlijk verhaal voor een bijdrage aan ons leefwelzijn. Nou nog wat aan de hoeveelheid suiker doen en ik ga het echt geloven. Groene Cola.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid