Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace voert actie tegen Facebook

Greenpeace maakte in de campagne tegen Nestle dankbaar gebruik van Facebook, maar richt zich in een nieuwe campagne tegen het grote social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook komt dit najaar met een film uit, maar Greenpeace ook: de milieu-organisatie vervaardigde waarin Facebook-CEO Mark Zuckerberg wordt aangepakt.
Zuckerberg haalt de elektriciteit die nodig is om een nieuw groot datacenter in de lucht te houden, namelijk uit milieuvervuilende steenkoolcentrales. En dat terwijl hij aan het begin van dit jaar beloofd had een ‘groen’ datacenter’ te zullen bouwen.

related partner content for mobile comes here

Greenpeace opende dan ook een Facebook-profiel waarin het .

Greenpeace meldt:

We willen dat Facebook steenkool ‘unfriendt’, en specfiek willen we dat:

- Facebook zich committeert om te stoppen met het gebruik van steenkoolenergie
- Zijn inzet om alleen schone, recyclebare bronnen van elektriciteit te gebruiken
- Zich actief inzet voor een sterker klimaat en energiebeleid op lokaal, nationaal en internationaal niveau; de energievraag van de IT-industrie groeit immers, net als de vraag naar duurzame energie
- Dat Facebook deze informatie ook deelt met het publiek, zodat miljoenen mensen weten dat Facebook een klimaatleider is

Facebook lijkt vooralsnog onaangedaan door de acties: vorige maand kondigde het nog aan om de grootte van het datacenter in Oregon te verdubbelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in