Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaap...ook journalisten vertrouwen traditionele media meer dan sociale

Ogilvy PR slijt met gemak een non-onderzoek over het belang van traditionele media ...aan traditionele media
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Berichtje op PR-newswire en . Volgens een onderzoek van Ogilvy PR, de PR-tak van het roemruchte reclamebureau, zijn traditionele (ook wel: earned) media helemaal terug van eigenlijk nooit weggeweest. Een onderzoek onder niet minder dan 200 (!) journalisten wereldwijd levert een werkelijk schokkend beeld op. Sociale media worden steeds belangrijker als nieuwsbron, maar ze halen het nog steeds niet bij de impact van traditionele media. Aldus... de medewerkers van traditionele media.
Wauw. Geef ons van dit soort spannende conclusies.

related partner content for mobile comes here

Spectaculair

Het aardige is dat Ogilvy PR het onderzoek elk jaar uitvoert. Althans, vorig jaar deed Ogilvy het ook. En toen waren de resultaten niet minder spectaculair.

Kopte PR Newswire de resultaten in 2015 nog als volgt weg:

;s Modern Communications Model

Dit jaar waren de resultaten nog opzienbarender

Van more essential, naar more important: dat heet toenemend belang.

Krant

Andere opmerkelijke uitkomsten:  Volgens meer dan de helft van de ondervraagde journalisten wordt een merk geloofwaardiger naarmate het vaker in een krant komt. Kleine kanttekening: te vaak is ook weer niet goed, aldus de journalisten. Dan denkt het journaille namelijk dat er iets aan de hand is met het merk. Het is maar dat u het weet.

Open deuren

Naar aanleiding van het onderzoek uit 2015 en de voorlopige resultaten van 2016 kreeg Ogilvy ruim baan om in de kolommen van de Huffington Post wat open deuren nog verder in te trappen. In mei publiceerde onderzoekster Jennifer Risi een waarin ze de onweerstaanbare terugkeer van earned media benadrukte. Haar boodschap: &;It&;s not one or the other, it needs to be both sides of the coin. We just have more places to tell a good story today than before.&; Met andere woorden:  U kunt niet alleen voor uw PR (earned media! geloofwaardig!) bij Ogilvy terecht. Ook uw social campagnes zijn in goede handen. Uiteraard kon de geïnteresseerde lezer onderaan het artikel het whitepaper downloaden.

Slimme PR

Hoe noemen wij deze aandacht voor opgewarmde niksigheid nu? Gemakkelijke free publicity, geheel belangeloos verzorgd door weinig wakkere journalisten.  Scherp aan de wind zeilen door opdringerige advertentie-afdelingen? Het moderne uitgeven? Of gewoon slimme PR van Ogilvy PR?

Hoe het ook zij. Het zet de resultaten van het onderzoek over de geloofwaardigheid van traditionele media wel in een ander daglicht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in