Overslaan en naar de inhoud gaan

Prepaid simkaart niet populair bij 25/40-jarigen

60-plussers zijn de grootste groep prepaid-gebruikers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

33 procent van alle Nederlanders heeft een prepaid simkaart, waarbij 60-plussers relatief de grootste prepaid-gebruikers zijn. Van deze leeftijdsgroep maakt 45 procent gebruik van een prepaid simkaart van een mobiele aanbieder. Dit blijkt uit het Prepaid Insights-rapport van Telecompaper en PrepaidSimkaart.net.

related partner content for mobile comes here

‘Weinig bellen’

26 procent van de mensen in de leeftijdscategorie van 25-40 jaar maken gebruik van een prepaid simkaart, dat is minder dan gemiddeld. De belangrijkste reden voor hen om wel voor prepaid te kiezen is dat ze weinig bellen. Ook zegt een deel te kampen met een BKR-registratie waardoor het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten.

KPN, Vodafone en Lebara hebben alle drie ruim een miljoen actieve prepaid simkaarten in een totale markt van 6,1 miljoen prepaid aansluitingen. De overige aansluitingen zijn verdeeld over 18 andere mobiele aanbieders.

74 euro

Jonge mannen waarderen jaarlijks het hoogste bedrag op. Gemiddeld kopen zij 74 euro aan beltegoed per jaar. Dat is ruim anderhalf keer meer dan vrouwen van middelbare leeftijd, die jaarlijks voor ieder meer dan 45 euro aan beltegoed kopen.

Het onderzoek is uitgevoerd door Telecompaper in samenwerking met PrepaidSimkaart.net in het eerste kwartaal van 2016. In totaal zijn er 1.937 Nederlandse consumenten van 10 tot 80 jaar zijn ondervraagd. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in