Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford worstelt met verleden

De campagne rond de nieuwe Ford Explorer heeft in de Amerikaanse media veel opschudding veroorzaakt. Vorig jaar moest de autofabrikant de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De New York Times plaatste een artikel waarin de komende advertentiecampagne voor de nieuwe Explorer werd bekritiseerd omdat er niet voldoende aandacht zou worden besteed aan het veiligheidsaspect van de auto. USA Today vond dat Ford de consument ervan zou moeten overtuigen dat dit een geheel nieuwe versie betreft.

related partner content for mobile comes here

Ford is van plan om veiligheidsaspecten in de PR rond het nieuwe model onder de aandacht te brengen. Volgens een PR-medewerker blijft de nieuwe strategie voorlopig geheim.

Ervaren communicatieadviseurs in Detroit menen dat de autoproducent op een smal koord moet balanceren. Zij moeten de veiligheidsaspecten aanstippen zonder de rond de vorige versie van Explorer opnieuw naar boven te halen. Volgens Larry Smith, president van het Institute for Crisis Management maken de media zich echter drukker over het onderwerp dan de consumenten. (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in