Overslaan en naar de inhoud gaan

Eén aanleverformaat advertenties dagbladen

De dagbladen zullen vanaf 1 juni uitsluitend nog digitaal advertentiemateriaal accepteren dat voldoet aan de Certified PDF norm (cPDF).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De periode vanaf oktober 2002 tot 1 juni 2003 was een overgangsperiode waarin toeleveranciers in staat zijn gesteld zich voor te bereiden op het werken met deze technologie. In die periode was een sterke groei zichtbaar van het volume dat in cPDF werd aangeleverd. Vanaf 1 oktober 2003 kunnen de dagbladen technische kosten in rekening brengen voor de verwerking van digitale advertenties die niet aan de cPDF norm voldoen.

related partner content for mobile comes here

De dagbladen hebben vorig jaar gekozen voor de invoering van Certified PDF als enig aanleverformaat voor compleet digitaal advertentiemateriaal. Hiervoor zijn richtlijnen uitgegeven die zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met de prepress bedrijven en de bij de Vea aangesloten bureaus. Met de keuze voor Certified PDF sluiten de Nederlandse dagbladen aan bij dagbladorganisaties in een groot aantal Europese landen, waarmee ook regelmatig overleg plaatsvindt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in