Overslaan en naar de inhoud gaan

Doorstart campagne 'Verkiezingen. U komt toch weer?'

Deze week start de verkiezingencampagne 'U komt toch weer?' met spotjes op televisie en radio. Met deze campagne nodigt de overheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is een voortzetting van de koepelcampagne 'Verkiezingen. U komt toch ook?' en loopt door tot en met de verkiezingen van de provinciale staten in maart.

related partner content for mobile comes here

De campagne van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kent twee belangrijke pijlers: de bekende Postbus 51-kanalen en samenwerking met gemeenten en een aantal organisaties. Op radio en televisie (publieke- en commerciële zenders) zijn vanaf maandag 16 december verschillende spots te zien en te horen. Hierin komen burgers aan het woord over democratie verkiezingen en stemrecht. De spots besteden ook aandacht aan praktische informatie zoals de openingstijden van de stembureaus (van 07.30 tot 21.00 uur) en verwijzen naar de website.

Speciaal voor minderheden zijn voorlichtingsfilms en spots gemaakt die vooral in de grotere steden en via migrantentelevisie te zien zijn. De speciale website geeft veel informatie over de verkiezingen, biedt de mogelijkheid om de Stemwijzer in te vullen en een groot aantal links naar andere relevante sites. Op de site kunnen mensen ook een herinnerings-sms aanvragen. Daarnaast is op postkantoren, in bibliotheken en bij sommige gemeenten een algemene brochure verkrijgbaar, wordt landelijk buitenreclame ingezet en wordt een advertentie geplaatst op de dag voor de verkiezingen.

Verder werkt de overheid samen met organisaties die specifieke kennis van de doelgroep jongeren hebben. Zo heeft Kennisnet een speciaal verkiezingenplein en een Kieshulp voor scholieren op hun website (), organiseert Codename Future debatten tussen lijsttrekkers en scholieren en een jongerenpeiling en wordt in samenwerking met uitgeverij Zorn een lespakket gemaakt in een totale oplage van 150.000 stuks. Verder ondersteunt het ministerie het Instituut voor Publiek en Politiek bij de Stemwijzer en de scholierenverkiezingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in