Overslaan en naar de inhoud gaan

Calvin Klein is overgenomen

Het Amerikaanse modebedrijf Calvin Klein komt in handen van een traditionele overhemdenfabrikant. Het eveneens Amerikaanse Phillips-Van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het imago van Phillips-Van Heusen wordt vooral bepaald door Van Heusen, het meest gedragen overhemd in de Verenigde Staten. Weinigen weten dat het ook overhemden van merken als DKNY en Arrow op de markt zet. Een overname van het hippe Calvin Klein zou het enigszins saaie imago van de onderneming behoorlijk oppoetsen.

related partner content for mobile comes here

Calvin Klein is een van de voornaamste modehuizen in de VS. Ontwerper Calvin Klein richtte het in 1968 op met zijn beste vriend Barry Schwartz. Drie jaar geleden gaf hij al aan een nieuwe partner te zoeken. Zijn modehuis heeft het de afgelopen jaren door het concentratieproces in de modebranche steeds moeilijker gekregen om op te boksen tegen concurrenten als LVMH en Gucci. De naam Calvin Klein staat niet alleen op kleding, maar ook op bijvoorbeeld zonnebrillen, horloges en parfum. Phillips-van Heusen wil het bedrijf verder uitbouwen en de markt vergroten in Europa en Azië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in