Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 3 startups zijn het beste in de markt gezet

Onderscheidende introducties van finalisten Dutch Marketing Launch
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke ondernemingen die inspireren met hun onderscheidende introductie in Nederland en daarbij aantoonbaar goede resultaten boeken. Succeskenmerken: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

related partner content for mobile comes here

HelloFresh

Een startup die binnen twee jaar winstgevend is en het verschil maakt met gevarieerde en gezonde maaltijden voor iedereen verkrijgbaar. HelloFresh is de afgelopen drie jaar sky high gegroeid met zijn maaltijdboxen, die op ieder moment thuis kunnen worden bezorgd, ook op zondag.

Het concept past precies in het huidige tijdperk waarin mensen ontzorgd en geïnspireerd willen worden. Alle marketinguitgaven van HelloFresh zijn worden gedreven door de lifetime value van de klant. Door alles te meten weet de startup wat een nieuw kanaal in hun marketingstrategie ze op gaat leveren.

Blendle

De digitale kranten- en tijdschriftenkiosk Blendle sloot vorige week deals met drie van de meest prestigieuze kranten ter wereld: The New York Times,The Wall Street Journal en The Washington Post. Een nieuwe stap in het succesverhaal van de twee oprichters, Marten Blankensteijn en Alexander Klöpping.

Blendle biedt content uit meer dan 50 kranten en tijdschriften tegen betaling. Zoals iTunes betalen voor muziek op internet weer normaal heeft gemaakt, zoals Netflix dat doet voor films, zo wil Blendle die rol vervullen met stukjes verkopen. Wereldwijd.

De initiatiefnemers gaven voor de launch op 1 april 2014 aan, pas van een succes te spreken als er na een jaar 20.000 abonnees zouden zijn. Dit was al na een maand behaald. Blendle is in staat geweest om met een marketingbudget van 0 euro in negen maanden tijd 185.000 abonnees aan zich te binden en veel buzz en een hype te creëren.

3D Hubs

3D Hubs koppelt degene die driedimensionaal print aan degene die wil printen aan elkaar. In twee jaar groeide het uit tot ’s werelds grootste netwerk van driedimensionale printers in 190 landen.

Snelheid en service zijn key. De levertijd van 3D Hubs is gemiddeld 1,8 dagen, tegenover termijnen die bij andere partijen kunnen oplopen tot twee weken.

Brand engagement is de sleutel in de marketingstrategie van 3D Hubs. Het doel is een ‘member get member’-situatie, waarbij bestaande klanten nieuwe klanten aanleveren. Allemaal vanuit de gedachte: 3D-printen is geen dienst, het is een lifestyle. In 2014 vertienvoudigde de omzet.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in