De nieuwe strategie van FBTO


Verzekeraar FBTO presenteert vanaf vandaag een nieuwe strategie, website en logo. De verzekeraar richt zich vanaf nu op mensen die zich liever niet willen verdiepen in hun verzekering.
FBTO heeft ruim een half miljoen verzekerden. 60 procent van de polissen wordt online afgesloten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe positionering van het merk is gebouwd op een ‘vrij uitgebreide insight uit de doelgroep’, aldus FBTO. FBTO keek hiervoor naar het Needscope-model van TNS Nipo, dat de drijfveren van consumenten bekijkt. En daar kwam de groep 'Ongebondenen en Optimisten' uit.
De insight luidt: 'Ik wil lekker vrij leven. Ik wil vrij zijn de dingen te doen die bij mijn leven passen en sta in verbinding met de wereld om mij heen. Zo maak ik mijn keuzes.’
Maar ook: ‘Ik maak me weinig zorgen over de risico's in mijn leven, maar weet wel dat ik niet onverzekerd door het leven kan gaan. Me verdiepen in verzekeren is geen hobby van me. Het moet gewoon goed en gemakkelijk geregeld worden, ook als ik een probleem heb.'
De letter ‘O’ in het nieuwe logo staat model voor dat lekkere vrije leven van de klant. Logo en huisstijl zijn ontwikkeld door ontwerpbureau VBAT.
Het nieuwe logo:
Het oude:
De nieuwe reclamecampagne is ontwikkeld door bureaus Only en Qi. De campagne heet 'Mijn Wereld' en laat zien dat er in het leven van de klanten van FBTO liever tijd wordt gemaakt voor het lekker vrij leven, dan voor het bezig zijn met verzekeren.
De boodschap die in de reclame-uitingen naar voren komt, is dan ook: 'Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je dat bij FBTO.'
De keuze vind ik opmerkelijk. FBTO heeft zich de laatste jaren immers gericht op klanten die juist wel iets meer wilden doen voor hun verzekering: minder betalen door zelf je pakket samen te stellen.
Daarnaast startte FBTO het crowdsourcing-project Onderling.nl om klanten te laten meedenken over al dan niet uitkeren na schade. Hoe rijmt dat met deze nieuwe insight?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid