Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe strategie van FBTO

Verzekeraar FBTO presenteert vanaf vandaag een nieuwe strategie, website en logo. De verzekeraar richt zich vanaf nu op mensen die zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verzekeraar FBTO presenteert vanaf vandaag een nieuwe strategie, en logo. De verzekeraar richt zich vanaf nu op mensen die zich liever niet willen verdiepen in hun verzekering.

related partner content for mobile comes here

FBTO heeft ruim een half miljoen verzekerden. 60 procent van de polissen wordt online afgesloten.

De nieuwe positionering van het merk is gebouwd op een ‘vrij uitgebreide insight uit de doelgroep’, aldus FBTO. FBTO keek hiervoor naar het Needscope-model van TNS Nipo, dat de drijfveren van consumenten bekijkt. En daar kwam de groep 'Ongebondenen en Optimisten' uit.

De insight luidt: 'Ik wil lekker vrij leven. Ik wil vrij zijn de dingen te doen die bij mijn leven passen en sta in verbinding met de wereld om mij heen. Zo maak ik mijn keuzes.’
Maar ook: ‘Ik maak me weinig zorgen over de risico's in mijn leven, maar weet wel dat ik niet onverzekerd door het leven kan gaan. Me verdiepen in verzekeren is geen hobby van me. Het moet gewoon goed en gemakkelijk geregeld worden, ook als ik een probleem heb.'

De letter ‘O’ in het nieuwe logo staat model voor dat lekkere vrije leven van de klant. Logo en huisstijl zijn ontwikkeld door ontwerpbureau VBAT.

Het nieuwe logo:

Het oude:

De nieuwe reclamecampagne is ontwikkeld door bureaus Only en Qi. De campagne heet 'Mijn Wereld' en laat zien dat er in het leven van de klanten van FBTO liever tijd wordt gemaakt voor het lekker vrij leven, dan voor het bezig zijn met verzekeren.
De boodschap die in de reclame-uitingen naar voren komt, is dan ook: 'Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je dat bij FBTO.'

De keuze vind ik opmerkelijk. FBTO heeft zich de laatste jaren immers gericht op klanten die juist wel iets meer wilden doen voor hun verzekering: minder betalen door zelf je pakket samen te stellen.
Daarnaast startte FBTO het crowdsourcing-project om klanten te laten meedenken over al dan niet uitkeren na schade. Hoe rijmt dat met deze nieuwe insight?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in