De kip met de gouden eieren
Eigenlijk is marketing heel simpel. Alles draait om segmentatie. Vind de klanten die het meest besteden en het ROI schiet omhoog. Iedere marketeer kent het principe, en toch zijn veel merken nog altijd bezig geld over de balk te gooien met ongerichte marketingcampagnes.
Die zouden de ‘waterval’ eens moeten proberen, een segmenteringsmethode die van boven naar beneden steeds verfijndere uitkomsten geeft. Het begint met de vraag: wie kopen er het meest? Is dat eenmaal duidelijk, dan volgen er gedetailleerdere vragen over bestedingspatronen, inkomen, hoe recent en frequent er iets is gekocht enzovoort.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaZo ontstaat dan langzamerhand een beeld van wie de gouden klanten zijn. Dat is meestal maar een zeer beperkte groep, maar wel een die veel oplevert. Er is wat durf voor nodig, maar in plaats van je dure catalogus aan veel te veel mensen te sturen, is het echt veel lonender om de marketinginspanningen voortaan alleen op deze klanten te richten.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid