Overslaan en naar de inhoud gaan

De kip met de gouden eieren

Hou op met geld verspillen aan consumenten die je product niet kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigenlijk is marketing heel simpel. Alles draait om segmentatie. Vind de klanten die het meest besteden en het ROI schiet omhoog. Iedere marketeer kent het principe, en toch zijn veel merken nog altijd bezig geld over de balk te gooien met ongerichte marketingcampagnes.

related partner content for mobile comes here

Die zouden de ‘waterval’ eens moeten proberen, een segmenteringsmethode die van boven naar beneden steeds verfijndere uitkomsten geeft. Het begint met de vraag: wie kopen er het meest? Is dat eenmaal duidelijk, dan volgen er gedetailleerdere vragen over bestedingspatronen, inkomen, hoe recent en frequent er iets is gekocht enzovoort.

Zo ontstaat dan langzamerhand een beeld van wie de gouden klanten zijn. Dat is meestal maar een zeer beperkte groep, maar wel een die veel oplevert. Er is wat durf voor nodig, maar in plaats van je dure catalogus aan veel te veel mensen te sturen, is het echt veel lonender om de marketinginspanningen voortaan alleen op deze klanten te richten.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in