De brassers van vorig jaar


De top 3: GM, Phillip Morris en Procter & Gamble sloegen samen 8.901,2 miljoen dollar stuk en gaven - opvallend - stuk voor stuk minder uit dan in 1999. De subtop: Ford, Pfizer, PepsiCo, DaimlerCrysler, AOL Time Warner, Walt Disney en op de tiende plaats Verizon Communications - in 1999 nog op 26 - spendeerden wel meer dan in het jaar ervoor.
In de autobranche deden de Big Three er alles aan om te winnen van de Aziaten en de Europeanen. In de autobranche komt dat neer op gooien met geld: kortingen, koop-nu-betaal-later, extra accessoires, alles om klanten te krijgen en te houden. Het hielp niet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOverigens gaat in de VS van elke bestede campagnedollar 37,90 cent niet naar een spot of advertentie. In 1999 was dat nog 35,37 dollarcent.De retailers gaan er prat op zo min mogelijk uit te geven aan reclame. Kampioen Cosco ziet per bestede reclamedollar 65.425 dollar binnenkomen. Tweede is Wal-Mart met 457,03 dollar per bestede reclame dollar. In 2000 gaven de retailers toch absoluut gezien het meest uit aan reclame van alle branches.
De enorme groei in de mobiele speeltjes - de meest hoopgevende loot aan de technologieboom - is over. Ook marketeers van mobiele telefoons, handcomputers en de bijbehorende communicatieservices moeten leren rekening te houden met wat hun klanten zoeken.
<#FONT SIZE=1>Bron: advertising age<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid