Overslaan en naar de inhoud gaan

De brassers van vorig jaar

Hoewel op dit moment de uitgaven voor reclame zeker in de VS kelderen, was 2000 nog een absoluut topjaar. Maar - vooral het laatste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De top 3: GM, Phillip Morris en Procter & Gamble sloegen samen 8.901,2 miljoen dollar stuk en gaven - opvallend - stuk voor stuk minder uit dan in 1999. De subtop: Ford, Pfizer, PepsiCo, DaimlerCrysler, AOL Time Warner, Walt Disney en op de tiende plaats Verizon Communications - in 1999 nog op 26 - spendeerden wel meer dan in het jaar ervoor.

related partner content for mobile comes here

In de autobranche deden de Big Three er alles aan om te winnen van de Aziaten en de Europeanen. In de autobranche komt dat neer op gooien met geld: kortingen, koop-nu-betaal-later, extra accessoires, alles om klanten te krijgen en te houden. Het hielp niet.

Overigens gaat in de VS van elke bestede campagnedollar 37,90 cent niet naar een spot of advertentie. In 1999 was dat nog 35,37 dollarcent.De retailers gaan er prat op zo min mogelijk uit te geven aan reclame. Kampioen Cosco ziet per bestede reclamedollar 65.425 dollar binnenkomen. Tweede is Wal-Mart met 457,03 dollar per bestede reclame dollar. In 2000 gaven de retailers toch absoluut gezien het meest uit aan reclame van alle branches.

De enorme groei in de mobiele speeltjes - de meest hoopgevende loot aan de technologieboom - is over. Ook marketeers van mobiele telefoons, handcomputers en de bijbehorende communicatieservices moeten leren rekening te houden met wat hun klanten zoeken.

< SIZE=1>Bron: advertising age<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in