Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA viert feest en lanceert project Duurzame Data Economie

Jubilerende branchevereniging wil betere balans tussen belangen van consumenten en bedrijven bij datagebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Carel Rol (rechts) ontvangt de Carel Rog Penning
Miniatuurvoorbeeld
Carel Rol (rechts) ontvangt de Carel Rog Penning

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat alweer vijftien jaar. Dit werd gisteren gevierd met de DDMA Data Dag, in de Kromhouthal in Amsterdam. Hier werd onder andere het project Duurzame Data Economie aangekondigd, een initiatief dat uiteindelijk moet resulteren in een betere balans tussen de belangen van consumenten en bedrijven bij datagebruik.

related partner content for mobile comes here

DDMA College Tour

Het gebruik van persoonsgegevens biedt veel kansen, maar brengt ook verantwoordelijkheden met zich mee. Verantwoordelijkheden die breed erkend verankerd moeten zijn in elke organisatie die met data werkt. De branchevereniging DDMA noemt het ecosysteem waarin de belangen tussen klant en organisatie, tussen economie en maatschappij in balans zijn de ‘duurzame data economie’.

Komend jaar gaat DDMA samen met onder andere consumentenorganisaties, overheid, bedrijfsleven aan de slag om de uitgangspunten te formuleren over hoe organisaties met data moeten omgaan. Hierbij zullen de wensen en verwachtingen van klanten op de eerste plaats staan, zegt DDMA-directeur Diana Janssen: ‘Alleen op die manier bouwen we een duurzame data economie en kunnen we mooie dingen maken met data waar iedereen voordeel van heeft.’

Een ander aandachtspunt is kennisoverdracht. De data driven marketing sector maakt een enorme ontwikkeling door en Nederland neemt hierbij internationaal een toonaangevende positie in, zo viel tijdens de DDMA Data Dag te beluisteren. Ondertussen neemt de schaarste aan talent echter toe, terwijl nieuwe opleidingen op het gebied van onder andere Artificial Intelligence zodanig populair zijn dat ze niet alle inschrijvingen aankunnen.

Daarom werd de start aangekondigd van de DDMA College Tour, een collegereeks van 15 uur waarbij leden van verschillende DDMA commissies kennis investeren in het talent van morgen. Een overzicht van de onderwijsinstellingen waar de DDMA College Tour langs zal gaan, wordt later dit jaar bekendgemaakt.

Young Talent Award en Carel Rog Penning

Kim van der Zande, sales director bij Invoice Finance, werd ‘s avonds uitgeroepen tot Young Talent 2019. Hij ontvangt de prijs voor zijn bijdrage om van data iets moois te maken. De jury roemde in het bijzonder ‘het end-to-end gebruik van data voor beslissingen, de moderne software toepassingen en het succesvol inzetten van data voor sales, met spectaculaire resultaten.’

Oud vice-voorzitter van DDMA Johan van Mil, reikte tijdens het avondprogramma de Carel Rog Penning uit aan de naamgever. Dit als kroon op zijn jarenlange inzet voor de branche. Zo bekleedde Rog een aantal belangrijke functies waaronder die van voorzitter van DMIN, DMSA en FEDMA, voorzitter van de commissie Privacy van VNO/NCW en voorzitter van de DDMA Privacy Autoriteit van 2010 - 2014.

In een interview met DDMA-directeur Diana Jansen gaan we binnenkort uitgebreid in op het project Duurzame Data Economie.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in