Crisis over koers Nieuwe Revu


De weigering van Koster zou zijn vertrek als hoofdredacteur kunnen betekenen, zo is de verwachting. Bij Sanoma Uitgevers en Sanoma Men’s Magazines geeft niemand voorlopig commentaar.
Aanleiding voor de conflicten zou volgens de Volkskrant de aanhoudende daling in oplage zijn. Vorig jaar zakte die met 5.000 exemplaren naar ruim 80.000. De uitgever zou de oplagedaling willen tegengaan door onder andere het merk Nieuwe Revu op andere manieren te gaan exploiteren.
Zo zouden er plannen zijn om speciale edities van de titel te maken in opdracht van bedrijfsleven en maatschappelijke instanties. Koster wil dat niet en dacht meer aan een multimediale aanpak, waarbij gebruikgemaakt zou worden van onder meer weblogs en een tv-station. De uitgever heeft dat plan verworpen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTwee weken geleden schreef Koster al in zijn hoofdredactionele artikel: ‘Je moet blaadjes verkopen en toch ook je journalistieke maagdenvlies behouden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid