Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis over koers Nieuwe Revu

Bij weekblad Nieuwe Revu is een conflict uitgebroken over de redactionele koers van het blad, meldt de Volkskrant. Hoofdredacteur Mark…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De weigering van Koster zou zijn vertrek als hoofdredacteur kunnen betekenen, zo is de verwachting. Bij Sanoma Uitgevers en Sanoma Men’s Magazines geeft niemand voorlopig commentaar.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor de conflicten zou volgens de Volkskrant de aanhoudende daling in oplage zijn. Vorig jaar zakte die met 5.000 exemplaren naar ruim 80.000. De uitgever zou de oplagedaling willen tegengaan door onder andere het merk Nieuwe Revu op andere manieren te gaan exploiteren.
Zo zouden er plannen zijn om speciale edities van de titel te maken in opdracht van bedrijfsleven en maatschappelijke instanties. Koster wil dat niet en dacht meer aan een multimediale aanpak, waarbij gebruikgemaakt zou worden van onder meer weblogs en een tv-station. De uitgever heeft dat plan verworpen.

Twee weken geleden schreef Koster al in zijn hoofdredactionele artikel: ‘Je moet blaadjes verkopen en toch ook je journalistieke maagdenvlies behouden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in