Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie Poll: de toon van de Belastingdienst

De chaos rond digitale aangiften bij de Belastingdienst heeft tot veel ontevredenheid geleid bij de belastingbetalers. De manier waarop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De chaos rond digitale aangiften bij de Belastingdienst heeft tot veel ontevredenheid geleid bij de belastingbetalers. De manier waarop de Belastingdienst communiceert over de computerproblemen valt bij velen verkeerd. De slogan ‘leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker’ is daarbij alleen olie op het vuur. Tijd om anders te communiceren? Daaraan is de Communicatie Poll van deze week gewijd. De stelling luidt 'De Belastingdienst kan het geld van de lollige commercials beter investeren in crisiscommunicatie'

related partner content for mobile comes here

De stelling van vorige week was ‘Afschaffen van de termen allochtoon en autochtoon (conform de wens van Hirsch Ballin) is een goede zaak’. Een meerderheid van 65 procent van de Communicatie Poll stemmers was het niet met het voorstel eens en koos voor de optie ‘Wat een onzin, de taal de schuld geven van een maatschappelijk verschijnsel’. Een minderheid van 35 procent zag er wel wat in en koos voor ‘Inderdaad om polarisatie tegen te gaan moeten we dergelijke apartheidstermen mijden’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in