Communicatie Poll: de toon van de Belastingdienst


De chaos rond digitale aangiften bij de Belastingdienst heeft tot veel ontevredenheid geleid bij de belastingbetalers. De manier waarop de Belastingdienst communiceert over de computerproblemen valt bij velen verkeerd. De slogan ‘leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker’ is daarbij alleen olie op het vuur. Tijd om anders te communiceren? Daaraan is de Communicatie Poll van deze week gewijd. De stelling luidt 'De Belastingdienst kan het geld van de lollige commercials beter investeren in crisiscommunicatie'
De stelling van vorige week was ‘Afschaffen van de termen allochtoon en autochtoon (conform de wens van Hirsch Ballin) is een goede zaak’. Een meerderheid van 65 procent van de Communicatie Poll stemmers was het niet met het voorstel eens en koos voor de optie ‘Wat een onzin, de taal de schuld geven van een maatschappelijk verschijnsel’. Een minderheid van 35 procent zag er wel wat in en koos voor ‘Inderdaad om polarisatie tegen te gaan moeten we dergelijke apartheidstermen mijden’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid