Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenlandse media vinden hoax-hondje KLM een ‘adorable lie’

Sherlock breekt harten, werkt niet bij Lost & Found.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We kennen allemaal het oude gezegde over dingen die te mooi lijken om waar te zijn&;, schrijft CNN op zijn site.

related partner content for mobile comes here

De nieuwszender vervolgt: ‘Dat is ook het geval met de KLM-hond voor gevonden voorwerpen, Sherlock. Het blijkt dat de video over Sherlock niets meer is dan een marketingstunt om de nieuwe gevonden-voorwerpenservice van de luchtvaartmaatschappij te promoten.’

Verbolgen

Verschillende internationale media hebben wat teleurgesteld en soms verbolgen gereageerd op de film van KLM over de nieuwe lost & found-service. Een week geleden werd het nieuwe team dat voorwerpen terugbezorgt bij de eigenaren, door KLM gepresenteerd, met als een van de opmerkelijke leden het hondje Sherlock.

Sherlock werd opgepikt door serieuze internationale media:  “KLM’s Lost And Found Service Uses An Adorable Dog To Deliver Forgotten Property”, kopte de Huffington Post. “KLM launches world’s cutest lost and found service”, meldde CNN. “Adorable beagle named Sherlock returns lost items to owners at Amsterdam airport”, aldus de New York Daily News.

Checken

Een ding hadden al die media echter niet gedaan, en dat is aan KLM vragen of het hondje echt in dienst was, zoals AD wel deed. &;De hond is puur om te symboliseren dat het team actief op zoek gaat naar de eigenaars van de gevonden voorwerpen,&; aldus een zegsman van KLM in het AD.

Via sociale media kwam de uitspraak weer in de VS terecht, waarna de media die eerst zo kwispelden bij het bekend maken van het nieuws, nu met hun staart tussen de benen moesten melden: “KLM Airlines’ Lost & Found Dog Is a Fake Marketing Stunt” (Mashable), “KLM’s Sherlock Dog Is An Adorable Lie,” Gizmodo Australia en “KLM Airlines Does Not Actually Have A Lost-And-Found Dog”, Huffington Post.

Love him

Ook CNN kwam dus met een aanvulling op zijn berichtgeving over Sherlock en de ‘leugen’ van KLM.

‘Whoever that beagle is, we still love him/her. Even if, to quote another old saying, that dog don&;t hunt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in