Overslaan en naar de inhoud gaan

Buik vol van gezond eten

De helft van de Britse volwassenen heeft genoeg van de campagnes over gezond eten, volgens onderzoeksbureau Mintel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mintel ondervroeg 988 Britse volwassenen. De helft van hen liet weten het een beetje zat te zijn dat goedwillende instanties ze voortdurend vertellen wat goed voor ze is op het gebied van voeding. Bovendien vindt tweederde de informatie onderhand verwarrend worden, omdat de opvattingen over wat wel gezond is en wat niet steeds lijken te veranderen. Eenzelfde aantal vindt dat labellen van voeding niet echt helpt. Drie op de vijf vindt het ingewikkeld om uit het label op te maken of iets nou wel of niet gezond is.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers verwachten de opkomst van de zogeheten ‘superconsument’, die alle informatie over gezonde voeding in zich opneemt en kritisch is op wat hij eet. Op het moment lijden veel volwassenen aan informatie overload, aldus James McCoy van Mintel. De campagnes zouden eenvoudigere boodschappen uit moeten zenden die positief, consequent en bereikbaar zijn. Een goed voorbeeld is de ‘vijf per dag’ campagne van de British Dietetics Association, die mensen aanmoedigt om vijf porties groente en fruit per dag te nemen.

Bron: Newsfox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in