Buik vol van gezond eten


Mintel ondervroeg 988 Britse volwassenen. De helft van hen liet weten het een beetje zat te zijn dat goedwillende instanties ze voortdurend vertellen wat goed voor ze is op het gebied van voeding. Bovendien vindt tweederde de informatie onderhand verwarrend worden, omdat de opvattingen over wat wel gezond is en wat niet steeds lijken te veranderen. Eenzelfde aantal vindt dat labellen van voeding niet echt helpt. Drie op de vijf vindt het ingewikkeld om uit het label op te maken of iets nou wel of niet gezond is.
De onderzoekers verwachten de opkomst van de zogeheten ‘superconsument’, die alle informatie over gezonde voeding in zich opneemt en kritisch is op wat hij eet. Op het moment lijden veel volwassenen aan informatie overload, aldus James McCoy van Mintel. De campagnes zouden eenvoudigere boodschappen uit moeten zenden die positief, consequent en bereikbaar zijn. Een goed voorbeeld is de ‘vijf per dag’ campagne van de British Dietetics Association, die mensen aanmoedigt om vijf porties groente en fruit per dag te nemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Newsfox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid