Overslaan en naar de inhoud gaan

BA beste Britse consumentenmerk

Rolex volgt op plaats 2.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het jaarlijkse is British Airways een geliefd traditioneel merk, ‘dat zich echter ook heeft verfrist, met een vernieuwde focus op innovatie, en investeringen heeft gedaan om attractief en relevant te blijven.’

related partner content for mobile comes here

Voor het onderzoek werd aan 2500 volwassenen gevraagd om een stem uit te brengen. Daarnaast koos een wijze raad een shortlist van 33 uit een lijst van 1500 merken. Op basis van de criteria kwaliteit, betrouwbaarheid en onderscheid.

British Airways en Rolex stonden vorig jaar ook respectievelijk op plaats 1 en 2. De BBC steeg een plekje en kwam terecht op plaats 3. Microsoft klom twee plekken naar plaats 4, en Nike sprintte 11 plekken omhoog naar plek 5.

Nieuw in de top 20 dit jaar: Lego, retailer John Lewis, Dyson, schoonmaakproduct Fairy (bij ons bekend onder de naam Dreft),  Haagen-Dazs en nog een vliegmaatschappij: Virgin Atlantic.

Merken die mochten vertrekken uit de hoogste regionen: Heinz, Cadbury, Amazon, Sony, Shell en Marks & Spencer. Coca-Cola daalde van plek 3 naar plek 15.

Techmerken Microsoyft en Apple stegen (de laatste van plek 14 naar 10), maar een merk als Google daalde van 7 naar 18.

Britten houden vast aan traditionele merken
De onderzoekers merkten op dat Britten, ondanks de vele nieuwe merken die ontstaan zijn dankij nieuwe media, toch de voorkeur geven aan de gevestigde merken. ‘Jonge merken staan aan de zijlijn en maken weinig impact. Daarentegen zijn de grote merken in een groot gevecht verwikkeld om maar relevant te blijven en hun positie in de merkelite te behouden.’

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in