Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas wereldwijd zonder pitch naar 72andSunny

Het bureau gaat het account bedienen vanuit de vestigingen in Los Angeles en Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte eerder vanavond (Nederlandse tijd) bekend.

related partner content for mobile comes here

wordt verantwoordelijk voor de internationale merkcampagnes van Adidas (basketball, running, voetbal en vrouwensportkleding) die de afgelopen jaren voor het grootste deel door Omnicom-bureau180 Los Angeles werden gemaakt. Een woordvoerster van het bureau zei tegen Ad Age dat Adidas 180 gevraagd heeft om voor het merk te blijven werken, maar dat het bureau zichzelf open wilde stellen voor nieuwe mogelijkheden binnen de categorie.  

Het sportmerk koos zonder pitch voor 72andSunny, naar Ad Age meldt omdat Adidas volgens vice president global brand communications Ryan Morlan onder de indruk is van 72’s werk voor klanten zoals Samsung.

Adidas-topman Herbert Hainer in 2015 zijn grootste marketingcampagne ooit te zullen gaan voeren in de strijd met de grote concurrent Nike. Die aankondiging volgde op de bekendmaking van teleurstellende cijfers van Adidas.

Adidas heeft behalve van Nike ook in toenemende mate last van opkomende merken zoals Under Armour, waarvoor LikeFriends deze week een Europese campagne .

180 Amsterdam werkt intussen voor Asics, waarvoor het de internationale campagne ‘It’s a big world. Go run it.’ maakte die eind februari .

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in