Overslaan en naar de inhoud gaan

18% smartphonegebruikers gebruikt location-based app

Zeven procent van de Amerikanen met een mobiele telefoon en abonnement maakt gebruikt van location-based check-in diensten (zoals Facebook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit .

related partner content for mobile comes here

In Amerika zijn er 16,7 miljoen Amerikanen met een mobiel abonnement die ervan gebruik maken. 76 procent van hen heeft een smartphone.

37 procent van hen checkt in via zijn Android-telefoon, 34 procent via zijn iPhone. Via Blackberry (RIM) maakt 22 procent gebruik van deze diensten. De Windows-, Palm-, en Symbian- gebruikers nemen afzonderlijk minder dan vijf procent voor hun rekening.
De fervente incheckers zijn vooral mensen tussen de 25-34 jaar (32,5 procent) en tussen 18 en 24 jaar (26 procent).

Als de gegevens nog verder worden uitgesplitst, blijken degenen die mobiel op hun social netwerken inchecken, vaker dan de gemiddelde smartphone-gebruiker, mobiele media voor verschillende contentcategorieën te gebruiken. Ruim 95 procent van de check-ingebruikers surft op hun mobiel – 62 procent voor nieuws. ComScore concludeert dat het gedrag van de gebruiker van location-based check-in diensten overeenkomt met die van early adopters. 40,3 procent checkt ‘tech-nieuws’ en 28,2 procent heeft een tablet.

Deze groep gebruikers is ook geneigd veel gebruik te maken retailsites en – locaties op de mobiele apparaten. Bijna een derde van hen gaat naar online retailsites, een vierde van hen bekijkt winkelgidsen op hun mobiel. De check-ingebruikers zijn ook meer blootgesteld aan mobile advertising. 40 procent van hen herinnert zich een online of app-advertentie te hebben gezien. Dat geldt voor 27,5 procent van alle smartphone-gebruikers.

Digitaalmarketingbureau White Horse keek naar wie van de consumenten het beste op de hoogte is van de location-based apps. Amerikaanse consumenten in de leeftijdsgroep 20-29 jaar scoren het hoogst: 60 procent. Daarna volgt met 50 procent de groep 14-19-jarigen. Amerikanen in de leeftijdsgroep 30-49 50 procent en van de ouderen (50-79 jaar) is 30 procent hiervan op de hoogte.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in