18% smartphonegebruikers gebruikt location-based app


Dat blijkt uit onderzoek van comScore MobiLens Data.
In Amerika zijn er 16,7 miljoen Amerikanen met een mobiel abonnement die ervan gebruik maken. 76 procent van hen heeft een smartphone.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
37 procent van hen checkt in via zijn Android-telefoon, 34 procent via zijn iPhone. Via Blackberry (RIM) maakt 22 procent gebruik van deze diensten. De Windows-, Palm-, en Symbian- gebruikers nemen afzonderlijk minder dan vijf procent voor hun rekening.
De fervente incheckers zijn vooral mensen tussen de 25-34 jaar (32,5 procent) en tussen 18 en 24 jaar (26 procent).
Als de gegevens nog verder worden uitgesplitst, blijken degenen die mobiel op hun social netwerken inchecken, vaker dan de gemiddelde smartphone-gebruiker, mobiele media voor verschillende contentcategorieën te gebruiken. Ruim 95 procent van de check-ingebruikers surft op hun mobiel – 62 procent voor nieuws. ComScore concludeert dat het gedrag van de gebruiker van location-based check-in diensten overeenkomt met die van early adopters. 40,3 procent checkt ‘tech-nieuws’ en 28,2 procent heeft een tablet.
Deze groep gebruikers is ook geneigd veel gebruik te maken retailsites en – locaties op de mobiele apparaten. Bijna een derde van hen gaat naar online retailsites, een vierde van hen bekijkt winkelgidsen op hun mobiel. De check-ingebruikers zijn ook meer blootgesteld aan mobile advertising. 40 procent van hen herinnert zich een online of app-advertentie te hebben gezien. Dat geldt voor 27,5 procent van alle smartphone-gebruikers.
Digitaalmarketingbureau White Horse keek naar wie van de consumenten het beste op de hoogte is van de location-based apps. Amerikaanse consumenten in de leeftijdsgroep 20-29 jaar scoren het hoogst: 60 procent. Daarna volgt met 50 procent de groep 14-19-jarigen. Amerikanen in de leeftijdsgroep 30-49 50 procent en van de ouderen (50-79 jaar) is 30 procent hiervan op de hoogte.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid