Dave Lewis is minder dan een maand aan het werk als nieuwe ceo van Tesco. En hij kan meteen volop aan de slag, nu duidelijk is dat de supermarkt de winstcijfers een stuk rooskleuriger naar buiten heeft gebracht dan eigenlijk het geval was. Er is een verschil van maar liefst 250 miljoen pond.
Inmiddels zitten 4 directeuren thuis naar aanleiding van het boekhoudschandaal, waaronder de managing director voor Groot-Brittannië. De supermarkt heeft de hulp ingeroepen van externe financiële consultants en juristen. Daarnaast mag de kersverse CFO (Alan Stewart van M&S) 2 maanden eerder beginnen dan in eerste instantie afgesproken.
Lewis komt van Unilever, waar hij als turnaround specialist de bijnaam ‘Drastic Dave’ kreeg. Voor Tesco betekent dat dit grote veranderingen in de organisatie en in de (marketing)strategie.
Tesco moet onder Lewis terug naar de kern; de klant. De marketingstructuur werd eerder deze maand al omgegooid door de benoeming van nieuwe chief customer officer Jill Easterbrook. En de 1 miljard pond die Lewis’ voorganger wilde besteden aan de ombouw van winkels, gaan terug in de kas.
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!