Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: het ontstaan van een cinematisch tijdperk op social media

Hoe content creators het gewone ongewoon maken met de Cinematic Trend.
Uit Asteroid City door Wes Anderson
Uit Asteroid City door Wes Anderson

Vorig jaar zag je iedereen hun leven delen in een photodump van simpele doch esthetische foto’s maar als het aan creators ligt is de tijd van de ‘life lately’ voorbij. We horen het natuurlijk wel vaker, maar in 2024 komt hier nog veel meer (na)druk op te liggen, namelijk: foto’s zijn uit. De Cinematic Trend, waarbij creators een uitgebreide film waarin ze genieten van de kleine dingen in het leven maken, is in

related partner content for mobile comes here

Ontstaan van de trend

Klinkt al wel een beetje bekend, toch? Vorig jaar zagen we de ene trend na de andere in het social medialandschap, maar eentje die velen is bijgebleven is de Wes Anderson trend. Daar vergelijken makers hun omgeving en leven met een typische filmische stijl uit een Wes Anderson film. Ze delen daarbij de dagelijkse dingen ‘but make it Wes Anderson’, waardoor het net een film lijkt.

Romanticize your life

Het genieten en benadrukken van de kleine dingen in het leven oftewel het romantiseren van je leven is al langer een trend op social media, maar door deze nieuwe ontwikkeling waarbij het niet alleen maar meer draait om romantiseren maar ook ‘cinematiseren’ van het dagelijks leven, staan marketeers voor de uitdaging om authentiek te blijven in deze visuele revolutie waarbij alleen esthetische foto’s niet meer voldoende zijn.

Wij zien in ieder geval een goede kans om de simpele dingen in het leven ook eens op een andere manier op te nemen. De hashtags #seeinglifecinematically en #lifeisamovie hebben niet voor niets miljoenen (respectievelijk 17.2m en 47m) views op TikTok. Dus of je nou een verhaal vertelt dat emoties oproept vergelijkbaar met de filmische trend, samenwerkt met creators of visuele elementen gebruikt die deze cinematische esthetiek omarmen; het leven is toch ook een feestje, dus waarom de dingen niet op deze manier vastleggen?

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in