
Dat blijkt uit een onderzoek van Interview NSS dat onder 1200 huishoudens werd uitgevoerd in opdracht van het IAB. Er werd gekeken naar de mediaconsumptie en tijdsbesteding van de consument in alle leeftijdscategorieën.
IAB-baas Igor Beuker noemt het tegen Emerce opvallend dat jongeren van 15-24 jaar digitale media gebruiken als vast onderdeel van hun dagelijks leven. Daarnaast zijn ze gewend om verschillende media tegelijk te consumeren. Verder is opvallend dat hoger opgeleiden en mensen met hogere inkomens in Nederland relatief juist meer gebruik maken van internet. Ook hebben consumenten de neiging om steeds vaker online te gaan om zich op aankopen te oriënteren.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepAfdelingsmanager Bestuur en Communicatie
Gemeente HaarlemBinnen de totale tijdsbesteding aan media neemt internet de derde plaats in (17 procent), na tv (39 procent) en radio (37 procent). Voor de dagbladen en tijdschriften is dit aandeel 9 procent en 4 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee