Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten kunnen geen weerstand bieden tegen blije mensen, mooie landschappen of George Clooney in reclame

Ook als ze de expliciete boodschap krijgen het niet als positief te zien, consumenten gaan altijd voor de bijl.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mensen, consumenten zo u wilt, zijn niet in staat om zich te wapenen tegen positieve stimuli in reclame, zoals een mooi landschap, blije mensen, of George Clooney (en andere geliefde celebrities). Zelfs niet als ze van tevoren horen dat die stimuli niet kloppen én ze een beloning in het vooruitzicht wordt gesteld als het ze lukt om de stimuli te negeren. Ze zijn daar NIET toe in staat! Dat toont nieuw onderzoek van Rotterdam School of Management (Erasmus) onder leiding van de professoren Mandy Hütter en Steven Sweldens aan. De vraag is of we naar aanleiding van dit onderzoek de ethiek van reclame moeten herzien.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in