Bijna iedereen ziet de potentiële impact van blogs of zijn of haar organisatie. Maar toch. ‘’Toch is lang nog niet iedere communicatiemanager actief bezig met weblogs. Concreet beleid ten aanzien van zowel de monitoring van blogs als het zelf pro-actief inzetten van webblogs als corporate communicatie-instrument ontbreekt nog in de meeste gevallen’’, meldt het bureau.
Het hebben van een corporate blog wordt door nagenoeg alle communicatie-experts als een nuttig instrument in de middelenmix ervaren. De praktijk maakt duidelijk dat er honger is naar kennis en ervaring en dat blogging 'een van de belangrijkste aandachtspunten' is voor de communicatie-praktijk van de communicatiemanagers. Wat er kan gebeuren onder druk van al dat geblog is niet mis. ‘’De helft van de ondervraagden denkt dat bloggers zelfs een grote crisis kunnen veroorzaken voor hun organisatie.’’
Opmerkelijk: de meerderheid van de 50 respondenten verwacht dat de ontwikkeling van blogs in de toekomst net zo belangrijk of zelfs belangrijker kan worden dan van de traditionele media. Maar de voorbereiding op dit nieuwe tijdperk is dus alom pet (mijn conclusie).
Nieuw gat in de markt, dus, voor gespecialiseerde adviesbureaus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!