Investeringen audioreclame op recordhoogte

Audify presenteert de netto radioreclame-omzet van 2021. Het betreft een stijging van 23,4% ten opzichte van 2020.

De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4% ten opzichte van het jaar ervoor. De audioreclamemarkt is hiermee de pandemiegevolgen van 2020 volledig te boven, de bestedingen zijn zelfs hoger dan het voorgaande recordjaar 2019. Adverteerders investeren meer in alle audiovormen: spot, branded content en digitale audio, zo meldt stichting Audify (voorheen Radio Advies Bureau).

Digital groeit hard

Vooral digitale audioreclame groeit hard, maar liefst meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro. De broadcast radioreclame stijgt met 21% en komt uit op 188,6 miljoen euro (156 in 2020). Met 13 miljoen euro is de non-spotreclame 25% hoger dan in 2020 en op hetzelfde niveau als voor de coronacrisis.

Op maandag 7 maart publiceert Audify het Audiojaarrapport met 2021 met alle inzichten in de radio-investeringen, luistercijfers en ontwikkeling van de audiomarkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie