Chatbots zijn hartstikke handig als je een korte vraag voor een bedrijf hebt – mits ze hun werk goed doen, natuurlijk. Caren heeft hulp nodig en knoopt een gesprek aan met de chatbot van PostNL, maar die heeft bijzonder weinig te vertellen.
Caren probeert een serieuze vraag te stellen aan PostNL, maar de chatbot heeft middenin het gesprek een kleine vastloper.
Misschien kunnen ze de klantenservice beter aan de stagiair overlaten.
PostNL kan er wel om lachen.
Toch wil het postbedrijf even checken of Caren nog wat zinnigs uit de chatbot heeft gekregen.
En daar heeft Caren een heel duidelijk antwoord op.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week is geschreven door Marloes Gort.
Er staat letterlijk alleen dit:
Chatbots zijn hartstikke handig als je een korte vraag voor een bedrijf hebt – mits ze hun werk goed doen, natuurlijk. Caren heeft hulp nodig en knoopt een gesprek aan met de chatbot van PostNL, maar die heeft bijzonder weinig te vertellen.
Advertentie
advertisement
Caren probeert een serieuze vraag te stellen aan PostNL, maar de chatbot heeft middenin het gesprek een kleine vastloper.
Advertentie
Misschien kunnen ze de klantenservice beter aan de stagiair overlaten.
PostNL kan er wel om lachen.
Toch wil het postbedrijf even checken of Caren nog wat zinnigs uit de chatbot heeft gekregen.
En daar heeft Caren een heel duidelijk antwoord op.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week is geschreven door Marloes Gort.