Chatbot van PostNL voert nogal bijzonder gesprek met Caren
Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Chatbots zijn hartstikke handig als je een korte vraag voor een bedrijf hebt – mits ze hun werk goed doen, natuurlijk. Caren heeft hulp nodig en knoopt een gesprek aan met de chatbot van PostNL, maar die heeft bijzonder weinig te vertellen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Caren probeert een serieuze vraag te stellen aan PostNL, maar de chatbot heeft middenin het gesprek een kleine vastloper.
Misschien kunnen ze de klantenservice beter aan de stagiair overlaten.
PostNL kan er wel om lachen.
Toch wil het postbedrijf even checken of Caren nog wat zinnigs uit de chatbot heeft gekregen.
En daar heeft Caren een heel duidelijk antwoord op.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week is geschreven door Marloes Gort.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIs dit een artikel? Niet eens een verwijzing naar het Twitterbericht, of uitleg over wat voor zinnigs Caren uit het gesprek haalde, wat voor feedback ze had.
Er staat letterlijk alleen dit:
Chatbots zijn hartstikke handig als je een korte vraag voor een bedrijf hebt – mits ze hun werk goed doen, natuurlijk. Caren heeft hulp nodig en knoopt een gesprek aan met de chatbot van PostNL, maar die heeft bijzonder weinig te vertellen.
Advertentie
advertisement
Caren probeert een serieuze vraag te stellen aan PostNL, maar de chatbot heeft middenin het gesprek een kleine vastloper.
Advertentie
Misschien kunnen ze de klantenservice beter aan de stagiair overlaten.
PostNL kan er wel om lachen.
Toch wil het postbedrijf even checken of Caren nog wat zinnigs uit de chatbot heeft gekregen.
En daar heeft Caren een heel duidelijk antwoord op.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week is geschreven door Marloes Gort.