Persgroep-ceo Erik Roddenhof: ‘Het pluriforme medialandschap staat nu wel erg onder druk’
Erik Roddenhof staat twee jaar aan het roer van de Persgroep in Nederland en kreeg er en passant dit jaar ook België bij. Zijn grootste zet: Independer inlijven. Zijn grootste zorg: nog meer digitaal versnellen.
Drie opvallende nieuwsfeiten markeerden het jaar van de Persgroep. De aankoop van Independer, de strategische alliantie met RTL en een intensievere samenwerking tussen de organisaties in Nederland en België, waarbij Erik Roddenhof werd aangesteld als ceo van de ‘BENE’-organisatie. Hij krijgt dus nog meer op zijn bordje dan hij al had, sinds zijn baas Christian van Thillo hem twee jaar geleden vertelde dat hij ceo werd van de Nederlandse tak. Want zo ging dat letterlijk. ‘Jij wordt de nieuwe ceo, want Frits Campagne treedt terug. Succes ermee.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIn 1955 schreef mijn verre voorvader Robert Peereboom, toen directeur-hoofdredacteur van Het Haarlems Daglad het standaardwerk(je) 'Het Dagblad'. Het had als onderkop 'de krant is er om de mensen te helpen'. In dat kader past de overname van Independer en andere, onafhankelijke services. Help de lezer haar leven te leiden, geef vertrouwen en ontvang vertrouwen; zo verkoop je abonnementen.