Ton Schoonderbeek: 'Mindshare was een geweldige ervaring die 23 jaar duurde'
‘Mister Mindshare’ mogen we hem wel noemen. Ton Schoonderbeek (58) kondigde recent zijn vertrek aan bij het mediabureau van WPP dat hij ooit zelf in Nederland opzette. Zijn visie op mensen, empathisch leiderschap en cultuur blijft als hij straks afscheid heeft genomen. Schoonderbeek was 23 jaar actief voor Mindshare, door internationale veranderingen komt eind dit jaar aan die lange periode een einde.
Naast de nieuwe merkpositionering Good growth werd vorige week een nieuw ‘leadership team’ gepresenteerd dat meer Amerikaans georiënteerd is. ‘Mijn vertrek is in goed overleg met global ceo Adam Gerhart gegaan’, zegt Schoonderbeek.
Gerhart volgde vorig jaar Nick Emery op en die kan niet onbenoemd blijven. Emery moest vorig jaar na ‘een akkefietje’ tijdens een Teams-vergadering vertrekken bij Mindshare. Een onfortuinlijk afscheid, want Emery is al die jaren belangrijk geweest voor Schoonderbeek. De Brit was een van de oprichters van Mindshare in 1997 en werkte in feite net zo lang als Schoonderbeek voor het bureau. ‘Ik heb veel aan Nick te danken. Zijn gedwongen vertrek deed hem wel wat en mij ook. En dat middenin een toch al bewogen tijd met de pandemie.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDe aardigste vakman die ik ken stopt er mee. Alle goeds Ton!