Overslaan en naar de inhoud gaan

Ton Schoonderbeek: 'Mindshare was een geweldige ervaring die 23 jaar duurde'

Ton Schoonderbeek neemt dit jaar afscheid van zijn Mindshare, het bureau dat hij ooit in Nederland begon. Interview met een paars tintje
Ton Schoonderbeek
Ton Schoonderbeek

‘Mister Mindshare’ mogen we hem wel noemen. Ton Schoonderbeek (58) kondigde recent zijn vertrek aan bij het mediabureau van WPP dat hij ooit zelf in Nederland opzette. Zijn visie op mensen, empathisch leiderschap en cultuur blijft als hij straks afscheid heeft genomen. Schoonderbeek was 23 jaar actief voor Mindshare, door internationale veranderingen komt eind dit jaar aan die lange periode een einde.
Naast de nieuwe merkpositionering Good growth werd vorige week een nieuw ‘leadership team’ gepresenteerd dat meer Amerikaans georiënteerd is. ‘Mijn vertrek is in goed overleg met global ceo Adam Gerhart gegaan’, zegt Schoonderbeek.

Gerhart volgde vorig jaar Nick Emery op en die kan niet onbenoemd blijven. Emery moest vorig jaar na ‘een akkefietje’ tijdens een Teams-vergadering
vertrekken bij Mindshare. Een onfortuinlijk afscheid, want Emery is al die jaren belangrijk geweest voor Schoonderbeek. De Brit was een van de oprichters van Mindshare in 1997 en werkte in feite net zo lang als Schoonderbeek voor het bureau. ‘Ik heb veel aan Nick te danken. Zijn gedwongen vertrek deed hem wel wat en mij ook. En dat middenin een toch al bewogen tijd met de pandemie.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Inge Ligthart

De aardigste vakman die ik ken stopt er mee. Alle goeds Ton!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in