Overslaan en naar de inhoud gaan

Rennie Rijpma algemeen hoofdredacteur AD

'Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.'
Rennie Rijpma
Rennie Rijpma

Rennie Rijpma is per 1 juli de nieuwe algemeen hoofdredacteur van het AD. Ze was al adjunct-hoofdredacteur en volgt Hans Nijenhuis op die recent zijn vertrek aankondigde als hoofdredacteur. Hij blijft bij AD en wordt weer schrijvend redacteur.

related partner content for mobile comes here

Rijpma (49) was aanjager van de digitale groei van AD in de afgelopen jaren. 'Maar het bezoek is voor een te groot deel afhankelijk van "toevallige" passanten', vindt ze. 'Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.'

De komst van Rijpma als nieuwe hoofdredacteur staat voor verdere vernieuwing en de volgende fase in digitale groei, waarin de nadruk ligt op terugkerend bezoek en liefde voor het merk AD. Directeur/uitgever Erik van Gruijthuijsen spreekt ook van continuïteit. 'Rennie werkt bijna tien jaar voor het AD en voelt aan waar het AD voor staat. Ze is een verbinder en gelooft dat de redactie in Rotterdam nog succesvoller kan samenwerken met de regiotitels van DPG Media. Ook dat ziet ze als een belangrijke opdracht.'

Rijpma werkte tijdens haar studie rechten bij het ANP, waar ze als verslaggever en chef entertainment en binnenland werkte. In 2012 stapte ze over naar het AD. Daar bekleedde ze een aantal leidinggevende functies, vooral op digitaal vlak. Bijna vier jaar geleden werd ze adjunct-hoofdredacteur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in