Overslaan en naar de inhoud gaan

René Moerland hoofdredacteur NRC Media

Hij volgt Peter Vandermeersch op.
Ren'e Moerland
© Olivier Middendorp
Ren'e Moerland
© Olivier Middendorp

René Moerland wordt de nieuwe hoofdredacteur en statutair directeur van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl als opvolger van Peter Vandermeersch. Moerland is nu nog correspondent Europese Unie in Brussel voor NRC. Die functie heeft hij sinds september vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

 De redactie van NRC heeft René Moerland (49) vandaag voorgedragen bij de directie van NRC Media, die de hoofdredacteur formeel benoemt.

Moerland werkt sinds 2000 voor NRC en was onder meer politiek verslaggever in Den Haag. Hij heeft acht jaar lang leiding gegeven als chef van verschillende redacties. Ook leidde hij in 2015 de vernieuwing van nrc.next en de samenvoeging van de nrc.next-redactie met die van NRC Handelsblad. In 2016 heeft hij met onder meer de uitgeverij meegewerkt aan de nieuwe digitale en papieren strategie.

Peter Vandermeersch

Peter Vandermeersch maakte eerder dit jaar bekend in september weg te gaan als hoofdredacteur. Hij zou aanvankelijk NRC-correspondent in Parijs worden, maar onlangs werd bekend dat hij voor NRC-eigenaar Mediahuis uitgever van de Ierse krantengroep Independent News Media wordt. Het Ierse mediabedrijf werd onlangs overgenomen door de Belgische uitgever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in