Overslaan en naar de inhoud gaan

Motor rijden in interactieve banner campagne van 007 (Dmexco 2013)

Gisteren was Adformatie op de Dmexco in Keulen. Hier was goed te zien dat de marketingwereld in hoog tempo veranderd in een datagestuurd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

29 duizend bezoekers kwamen af op Dmexco, de Digital Marketing exposition and Conference in Keulen. Niet zonder reden: wie de top reclamecreatives, uitgevers, internetspelers en adverteerders wil horen en zien, moet hier zijn.

related partner content for mobile comes here

Een van de headliners de eerste dag was Jason Bigler, hoofd display Advertising bij Google. Verrassend genoeg ging hij niet in op de berichtgeving van die ochtend dat Google overweegt om online tracking zonder cookies te gaan doen. Biglers vindt het hoog tijd om te stoppen met zinloze reclame; reclame die niet aansluit op de interesse van consumenten. Cruciaal is volgens hem de consument gericht te benaderen (contextueel, demografische of gedragstargeting) en vervolgens te binden met activerende reclame.

Als voorbeeld liet hij een interactieve banner zien voor een James Bond film, met daarin verwerkt een qr-code. Door de code te scannen met de mobiel, wordt de mobiel de afstandsbediening van een racegame. De 007-ervaring door te trekken meteen advertentie te sturen met een boodschap aan de speler van de game, waarin hij leest dat het regent, dus dat het een mooie dag is om een film te bekijken. De consument reageert en onderweg naar de bioscoop ontvangt hij alvast het mobiele ticket en een routebeschrijving. Find, target en engage, is het motto.

Zie video van Skyfall 2nd screen campagne

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in