Motor rijden in interactieve banner campagne van 007 (Dmexco 2013)


29 duizend bezoekers kwamen af op Dmexco, de Digital Marketing exposition and Conference in Keulen. Niet zonder reden: wie de top reclamecreatives, uitgevers, internetspelers en adverteerders wil horen en zien, moet hier zijn.
Een van de headliners de eerste dag was Jason Bigler, hoofd display Advertising bij Google. Verrassend genoeg ging hij niet in op de berichtgeving van die ochtend dat Google overweegt om online tracking zonder cookies te gaan doen. Biglers vindt het hoog tijd om te stoppen met zinloze reclame; reclame die niet aansluit op de interesse van consumenten. Cruciaal is volgens hem de consument gericht te benaderen (contextueel, demografische of gedragstargeting) en vervolgens te binden met activerende reclame.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls voorbeeld liet hij een interactieve banner zien voor een James Bond film, met daarin verwerkt een qr-code. Door de code te scannen met de mobiel, wordt de mobiel de afstandsbediening van een racegame. De 007-ervaring door te trekken meteen advertentie te sturen met een boodschap aan de speler van de game, waarin hij leest dat het regent, dus dat het een mooie dag is om een film te bekijken. De consument reageert en onderweg naar de bioscoop ontvangt hij alvast het mobiele ticket en een routebeschrijving. Find, target en engage, is het motto.
Lees het gehele Dmexco verslag op Adformatie.nl
Zie video van Skyfall 2nd screen campagne
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid