Bedrijfsresultaat Audax fors gestegen


De EBITDA van Audax steeg van ruim 14,9 miljoen euro naar meer dan 20,7 miljoen. De geconsolideerde omzet, die in 2001 nog op 238 miljoen stond, groeide in 2002 uit naar 250 miljoen euro. Directievoorzitter Carel Bikkers toont zich ´uiterst tevreden`.
´Zeker als we in ogenschouw nemen dat een groot deel van de uitgeefbranche de laatste tijd
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delftkampt met teruglopende reclameopbrengsten en verdwijnende tijdschriften.` Volgens Bikkers is het goede resultaat vooral te danken aan de gekozen strategie van rentabiliteit en efficiency. Ook prijst hij de positieve inzet van alle Audax-medewerkers.
Alle werkmaatschappijen van Audax droegen bij aan het verbeterde resultaat. Op de
lezersmarkt deden vooral Glossy en HP/De Tijd het goed. De winstgroei werd vooral gerealiseerd door een stijging van de advertentieopbrengsten.
Retailketen AKO realiseerde over 2002 het beste resultaat ooit: de stijging ten opzichte van 2001 bedraagt 70 procent. Vorig jaar werd een groot aantal nieuwe leeswinkels geopend, die direct een positieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat wisten te leveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid