Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsresultaat Audax fors gestegen

Audax heeft over 2002 het bedrijfsresultaat vóór belastingen ten opzichte van het jaar ervoor met ruim 80 procent zien stijgen naar 15,6…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De EBITDA van Audax steeg van ruim 14,9 miljoen euro naar meer dan 20,7 miljoen. De geconsolideerde omzet, die in 2001 nog op 238 miljoen stond, groeide in 2002 uit naar 250 miljoen euro. Directievoorzitter Carel Bikkers toont zich ´uiterst tevreden`.

related partner content for mobile comes here

´Zeker als we in ogenschouw nemen dat een groot deel van de uitgeefbranche de laatste tijd

kampt met teruglopende reclameopbrengsten en verdwijnende tijdschriften.` Volgens Bikkers is het goede resultaat vooral te danken aan de gekozen strategie van rentabiliteit en efficiency. Ook prijst hij de positieve inzet van alle Audax-medewerkers.

Alle werkmaatschappijen van Audax droegen bij aan het verbeterde resultaat. Op de

lezersmarkt deden vooral Glossy en HP/De Tijd het goed. De winstgroei werd vooral gerealiseerd door een stijging van de advertentieopbrengsten.

Retailketen AKO realiseerde over 2002 het beste resultaat ooit: de stijging ten opzichte van 2001 bedraagt 70 procent. Vorig jaar werd een groot aantal nieuwe leeswinkels geopend, die direct een positieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat wisten te leveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in