Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandeel huismerken stijgt

Het omzetaandeel van huismerken is in 2010 een half procent gestegen, naar 25.5 procent. In 2009 bedroeg het aandeel 25 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse supermarkten hebben in 2010 ruim 7,5 miljard euro verdiend aan hun huismerken. Zo blijkt uit het jaarboek 2011, van de Private Label Manufacturers Association (PLMA).

related partner content for mobile comes here

In volume bedraagt het aandeel van de huismerken 27 procent, een toename van 0,9 procent ten opzichte van 2009.

Maar in vergelijking met andere Europese landen kopen consumenten weinig huismerken. Maar liefst 19 andere Europese landen hebben een hoger volume-aandeel. Zwitserland kent het hoogste aandeel van private labels. Het volume-aandeel van de koploper bedraagt 52,6 procent, terwijl het omzetaandeel 46,3 procent bedraagt.

Het marktaandeel van huismerken nam het hardst toe in de categorieën diepvriestoetjes en vers vlees. Bij vers vlees steeg het marktaandeel met 11,9 procent en bij de diepvriestoetjes bedroeg de toename 8,6 procent.

Bron: RTL-Z

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in