Aandeel huismerken stijgt
Nederlandse supermarkten hebben in 2010 ruim 7,5 miljard euro verdiend aan hun huismerken. Zo blijkt uit het jaarboek 2011, van de Private Label Manufacturers Association (PLMA).
In volume bedraagt het aandeel van de huismerken 27 procent, een toename van 0,9 procent ten opzichte van 2009.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar in vergelijking met andere Europese landen kopen consumenten weinig huismerken. Maar liefst 19 andere Europese landen hebben een hoger volume-aandeel. Zwitserland kent het hoogste aandeel van private labels. Het volume-aandeel van de koploper bedraagt 52,6 procent, terwijl het omzetaandeel 46,3 procent bedraagt.
Het marktaandeel van huismerken nam het hardst toe in de categorieën diepvriestoetjes en vers vlees. Bij vers vlees steeg het marktaandeel met 11,9 procent en bij de diepvriestoetjes bedroeg de toename 8,6 procent.
Bron: RTL-Z
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid