Overslaan en naar de inhoud gaan

Mama Cash wint Engage The Future met campagne ‘My Body Is Mine’

Bij Engage the Future strijden tien NGO’s die zich richten op ‘women empowerment’ om de realisatie van de productie van een…
Miniatuurvoorbeeld
De winnaars van Mama Cash: Emma Herman en Sarah van Brussel.
© Fotografie: Mandy Brander
Miniatuurvoorbeeld
De winnaars van Mama Cash: Emma Herman en Sarah van Brussel.
© Fotografie: Mandy Brander

De Nederlandse NGO Mama Cash is met de campagne ‘My Body Is Mine’ uitgeroepen tot winnaar van Engage the Future. Dat werd vanavond bekendgemaakt tijdens het TEDxAmsterdam Women Startup Awards event in Amsterdam. In de campagne worden beroemdheden maar ook activistes met een tijdelijke gouden tattoo in beeld gebracht, terwijl ze vertellen wat hun lichaam en vrijheid voor hen betekenen.

Engage the Future is een initiatief van de Bill & Melinda Gates Foundation. Het gaat om een competitie waarbij tien NGO’s die zich richten op ‘women empowerment’ strijden om de realisatie van de volledige productie van hun mediacampagne. Het evenement kwam tot stand in samenwerking met onlinevideolabel Beyond van EndemolShine Nederland. Dat produceert ook  de volledige campagne.

Workshop van experts
Engage the Future begon met een ééndaagse workshop op het kantoor van EndemolShine Nederland. De tien deelnemende NGO’s waren Terres des Hommes, Mama Cash, Dance4Life, Oxfam Novib, She Matters, Choice, One, Femmes for Freedom, Hivos en MommaLuv). Ze kregen de kans om te leren van experts uit de mediawereld. Ze kregen lessen en inzicht in zaken als strategieën, het uitwerken van campagneconcepten voor verschillende mediakanalen en targeting van onder andere Omar Kbiri, Arjen Lubach, Tim van der Wiel en Marijn Poeschmann

Mama Cash
Winnaar Mama Cash (foto boven) ondersteunt vrouwen, meiden en transgenders die opkomen voor hun rechten om aan een rechtvaardigere wereld te werken. De campagne had volgens de jury de grootste impact. Ook was Mama Cash de enige organisatie die met het concept vrouwen, jong, oud, arm, rijk, beroemd en onbekend over de hele wereld wist te verbinden. 
Andere finalisten waren MommaLuv en Oxfam Novib.

De winnende campagne wordt binnenkort zichtbaar.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in