Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers: NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider

NPO Radio 2 is ook in de eerste maand van 2023 de grootste zender van Nederland in de doelgroepen 13+ en 25-67.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
© NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
© NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider

NPO Radio 2 is de grootste

NPO Radio 2 behaalt over januari een marktaandeel van 14,8% op 13+ en blijft hiermee ook in het nieuwe jaar de grootste zender van Nederland. Dat blijkt uit de luistercijfers over de maand januari van het Nationaal Media Onderzoek. Ook op andere doelgroepen scoort de zender goed: in 25-67 is de Top 2000-zender eveneens de grootste, met een aandeel van 16,4%. In de doelgroep 25-54 neemt NPO Radio 2 een sterke tweede positie in, met een marktaandeel van 16,1%. 

In 20-49 staat de zender op nummer drie, met 15,3%. Samen met NPO 3FM behaalt NPO Radio 2 in 20-49 een aandeel van 19%. Deze zenders zijn bij Ster als combinatiepakket op deze doelgroep tegen een aantrekkelijke prijs in te kopen.  

Mooie resultaten overige zenders

Ook andere zenders zien mooie cijfers. Zo doet NPO Radio 1 het niet alleen goed op 13+ met 8,9% marktaandeel in januari, de zender is op 55+ de grootste met 14,7% marktaandeel. Ook NPO Radio 2 en 5 doen het hier goed: deze zenders behalen respectievelijk 14,1% en 13,2% marktaandeel in 55+. Alle NPO-zenders samen hebben in deze doelgroep een marktaandeel van 46,0% in handen.  

In andere doelgroepen heeft NPO Radio eveneens een mooi gezamenlijk marktaandeel. Op 13+ behalen de zenders samen een aandeel van 34,3%.  

Themaweken op komst

Vooruitkijkend naar de komende periode zijn er volop kansen om met jouw merk het grote publiek te bereiken. Naast het mooie bereik van de zenders an sich, komen er ook weer themaweken aan waar je op in kan zetten. Zo start op 13 februari op 3FM de Zeroes Top 1003 en kijken we alweer uit naar de Week van de Jaren 60 vanaf 4 februari op NPO Radio 5. Wil je hier met jouw merk bij zijn? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.  

Nieuwe meetmethode

De cijfers in dit artikel zijn afkomstig van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek dat afgelopen januari van start is gegaan. De luistercijfers van de Nederlandse radiozenders worden sinds dat moment op een nieuwe manier gemeten, wat mogelijkheden biedt voor het strategisch inplannen van radiocampagnes. Wil je daar meer over weten? Lees dan hier verder.  

Scoort jouw merk in 2023?

Via NPO Radio kan je met jouw merk ook in 2023 het grote publiek bereiken. Wil je meer weten over jouw kansen op de NPO-radiozenders? Onze accountmanagers staan voor je klaar.  

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in