Overslaan en naar de inhoud gaan

Oxxio kiest Dept als lead agency voor strategie, creatie en technologie

De energieleverancier heeft het portfolio uitgebreid en wil sneller innoveren op merk, campagnes en klantbeleving.
Oxxio kiest Dept als lead agency voor strategie, creatie en technologie
Oxxio kiest Dept als lead agency voor strategie, creatie en technologie
Oxxio kiest Dept als lead agency voor strategie, creatie en technologie
Oxxio kiest Dept als lead agency voor strategie, creatie en technologie

Oxxio spreekt de wens uit om in de toekomst sneller te willen innoveren op merk, campagnes en aansluitende digitale klantbeleving. Om dit te realiseren kiest het voor Dept als strategic en creative lead agency. Oxxio en Dept werkten al langer samen aan de doorontwikkelingen op web- en app-gebied.

related partner content for mobile comes here

Merk- en communicatiestrategie

Eerder dit jaar heeft Oxxio haar nieuwe merkpositionering gedefinieerd. Dept krijgt de taak op zich om dit te vertalen naar een bijpassende merk- en communicatiestrategie. De toevoeging van branding aan de mix moet ervoor zorgen dat Oxxio en Dept een ‘naadloze’ klantbeleving kunnen bieden waarbij de merkperceptie verfijnd is. 

Verschuiven van focus

Oxxio geeft aan dat de focus van de organisatie deels verschuift van energie naar internet, televisie en bellen, nieuwe onderdelen die het bedrijf vorig jaar aan het portfolio heeft toegevoegd. Het bedrijf wil in de toekomst nog meer diensten in en om het huis aan bieden. 

De organisaties hebben samen verschillende digitale producten ontwikkeld waarmee Oxxio zich aan de frontlinie van innovatie wil plaatsen waaronder een website, slimme app en virtuele assistent.

'Ahead of the game' blijven

Isabel Thijssen, chief executive Oxxiaan: ‘We hebben mooie mijlpalen met Dept mogen beleven en gewerkt aan impactvolle projecten. Door samen te innoveren zorgden we dat Oxxio ‘ahead of the game’ blijft. We zijn enorm blij dat we Dept nu naast technologie ook bij advertising kunnen betrekken en met veel gemak cross-discipline kunnen schakelen en handelen. En die beslissing hebben we zelfs de dag vóór de benoeming tot Bureau van het Jaar genomen. Die zagen we natuurlijk al aankomen.’

'Nieuw en scherp gepositioneerd merk'

Michael Maaskamp, creative director bij Dept: ‘Pitchen tijdens corona is best wel een ding. Je mist vaak - komt ‘ie - de energie die je live wel ervaart, en die wij als bureau graag meebrengen. Tijdens het hele pitchtraject hebben we dan ook een aantal digitale sessies gehad die gelukkig opbouwden naar een op afstand veilige en dynamische eindpresentatie. Samen met Oxxio staan we aan de vooravond om Nederland kennis te laten maken met een nieuw en scherp gepositioneerd merk.'

Lees ook: Dept lijft Amerikaans digital design agency Basic in

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in