Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé in Europa naar WPP voor media

Het account komt onder WPP OpenMind te vallen: een unit waarin de verschillende disciplines van de groep verenigd zijn.
Miniatuurvoorbeeld
© Nestlé
Miniatuurvoorbeeld
© Nestlé

Nestlé heeft WPP OpenMind gekozen als zijn enige mediabureau in Europa. De levensmiddelenproducent wil consumenten efficiënter benaderen nu door inflatie en stijgende kosten de keuzes veranderen. OpenMind is een unit waarin de verschillende disciplines van de groep verenigd zijn, zoals media en tech.

WPP OpenMind gaat de marketingcommunicatie van Nestlé coördineren, inclusief media-inkoop en campagneplanning voor honderden merken in Europa, waaronder Kit Kat, Nescafé en Maggi. Om hoeveel geld het gaat, wil Nestlé niet bekendmaken.

related partner content for mobile comes here

Verlies voor IPG Mediabrands

Het betekent dat ook in Nederland WPP met onder meer GroupM voor Nestlé gaat werken. De keuze is een verlies voor IPG Mediabrands dat sinds 2018 met de unit Thrive voor het merk actief was.

De deal is een belangrijke overwinning voor WPP in een tijd dat de wereldwijde advertentie-uitgaven dalen. In augustus verlaagde WPP nog zijn groeiverwachting voor het hele jaar.

Nestlé gaf net als veel concurrenten vorig jaar minder uit aan marketing. Oorzaken waren de problemen met toeleveranciers en onzekerheid over het consumentengedrag. Dit jaar verhoogt Nestlé het budget weer.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in