Overslaan en naar de inhoud gaan

Is er nog hoop, voor Joop?

Joop dreigt uit te sterven. Het Haarlemse biermerk Jopen schiet de oer-Hollandse naam daarom te hulp.
Hey Jopie!
Hey Jopie!

Emma en Noah; dat waren de populairste kindernamen van 2019. Om maar niet van Bickel, Storm, Maan, Vlinder, Hidde en Mare te spreken. De enkelvoudige Hollandsche naam doet het goed bij de bewuste, jonge ouder van nu. Maar Joop? Zo noemt echt (bijna) niemand z’n kind meer, blijkt uit het nieuwe namenregister. Slechts zes paar ouders besloten in 2016 dat Joop een goede naam was voor hun kersverse vrucht. Vijf jongens en één meisje waren de gelukkige.

related partner content for mobile comes here

Het Haarlemse craftbiermerk Jopen schiet naamgenoten te hulp, met een nieuwe campagne gericht op Joopbehoud en om de voornaam ‘Joop weer op de kaart zetten.’ Vanaf dinsdag 28 januari 2020 start Jopen een Popie Jopie-campagne. De bierbrouwerij roept alle Jopen op zich te melden. Wie zich via social media of een aanmeldformulier bekend maakt als ‘Joop’, maakt kans op een kadopakket van Jopen met allerhande merchandise.

Kortstondig genot

Ouders die kunnen aantonen dat ze hun kind ‘Joop’ of ‘Jopie’ hebben genoemd, hebben helemaal mazzel. Zij maken kans op een volledig verzorgd zes-gangen verrassingmenu, in de Jopenkerk voor twee personen. Daarnaast krijgen ze een bijpassend bierarrangement en een overheerlijk bierpakket om mee naar huis te nemen. Dat je je kind voor dat kortstondige genot de rest van zijn of haar leven met de naam Joop opzadelt, is dan weer niet jóuw probleem.

De campagne ‘Make Joop Dope Again’ is ontwikkeld door NEEW. Ruben Beijer, medeoprichter van NEEW: ‘Vorig jaar stond in het teken van de herpositionering van Jopen met een daarbij behorende nieuwe brand identity. Deze campagne is het startschot van een Anything but boring campagnejaar voor deze Haarlemse craft brouwer.’

Motto Jopen

'Het in 1994 geboren Jopen brouwt onder het motto 'Anything but boring'. Dat betekent dat alles wat uit de ketel van deze Haarlemse brouwerij komt lekker onverwacht en niet normaal lekker is. En mocht je Jopen ergens tegen het lijf lopen, dan belooft deze craft brouwer er alles aan te doen om elk laatste druppeltje dufheid uit je dag te persen.', zo besluit het persbericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in