Overslaan en naar de inhoud gaan

Acne Creative Consultancy opent kantoor in Amsterdam

Het bureau, sinds 2017 onderdeel van Deloitte, heeft al kantoren in Stockholm, Londen, Berlijn, Hamburg, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome.
Acne Amsterdam: Kasia Blicharz, Joey Duis, Olaf van der Geld, Matthe Stet, Robert Hagendoorn.jpg (2.06 MB)
Acne Amsterdam: Kasia Blicharz, Joey Duis, Olaf van der Geld, Matthe Stet, Robert Hagendoorn.jpg (2.06 MB)
Acne Amsterdam: Kasia Blicharz, Joey Duis, Olaf van der Geld, Matthe Stet, Robert Hagendoorn.jpg (2.06 MB)
Acne Amsterdam: Kasia Blicharz, Joey Duis, Olaf van der Geld, Matthe Stet, Robert Hagendoorn.jpg (2.06 MB)

Acne, het van origine Zweedse creatieve bureau en sinds 2017 onderdeel van Deloitte, opent kantoor in Amsterdam. Het bureau heeft al een breed internationaal netwerk met kantoren in Stockholm, Londen, Berlijn, Hamburg, Dublin, Lissabon, Milaan en Rome. Het bureau positioneert zichzelf als een creative consultancy.

related partner content for mobile comes here

Eerder, in 2009, opende Acne Studios al in Amsterdam, dit is het fashionlabel van merk. Volgens Deloitte zijn het aparte entiteiten.

Filosofie

Acne zegt te geloven in de filosofie dat de grote merken van de toekomst gebouwd zullen worden ontwikkeld vanuit een holistische aanpak die de disciplines ‘Art’ en ‘Industry’ weet te koppelen. Het bureau legt uit dat het naast strategie en creatie ook de bedrijfs- en technologische expertise van Deloitte bij klanten aan tafel kan brengen.

De zogenoemde geïntegreerde brand, advertising en content-oplossingen moeten volgens Acne emotie en ratio verenigen om zo merken en organisaties verder te brengen. Acne iscreatief partner van onder andere Ikea, Instagram en Polestar.  

Creative Consultancy

Volgens business lead en partner Kasia Blicharz is de bundeling van de krachten van Acne en Deloitte relevanter dan ooit: ‘In één jaar is onze wereld onherkenbaar veranderd. Dat heeft onder andere geleid tot een nog snellere groei van digitale en disruptieve innovaties. En tot een grotere behoefte om veranderend consumentengedrag te doorgronden. Als gevolg zien we dat cmo’s meer en meer hun heil zoeken in creativiteit om hun bedrijf verder te helpen.’

Leiding

De dagelijkse leiding van Acne Amsterdam wordt gevormd door Joey Duis, creative strategy director, Matthé Stet, design director, Olaf van der Geld, creative director en Robert Hagendoorn, ook als creative director. Van der Geld vertelt dat antwoorden op nieuwe vragen niet gevonden worden in ouderwets eendimensionaal denken. ‘Juist door disciplines te combineren zijn wij in staat een nieuw soort creatieve ideeën te ontwikkelen,’

Duis vertelt daarbij dat merken continu moeten vernieuwen om relevant te blijven. ‘Er is daarom een groeiende behoefte aan creativiteit binnen transformatievraagstukken. Door de expertise van Acne & Deloitte te bundelen helpen we merken niet alleen hun purpose te ontwikkelen en impactvol te communiceren, maar deze ook écht waar te maken door de organisatie te transformeren.’

Collectief

Acne ziet zichzelf als een collectief van strategen, creatieven, producers, schrijvers, filmmakers en designers en noemt de inzet van het internationale Acne-netwerk als de sturende kracht achter impactvol werk dat moet inspireren tot verandering. Acne: ‘Of dit nu gaat om een internationale lancering van een nieuw, disruptief automerk zoals Polestar of het afgeven van een positieve boodschap vanuit de Londense LGBTQ+ gemeenschap in de Qweens’ Speech.’

Lees ook: Digital advertising bestedingen in 2019 naar 2,2 miljard, dit jaar daling van 20 procent

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Floris Hülsmann™¿

Ik verbaasde over de naam maar heb het even opgezocht: Founded in 1996, the label derives its name from the creative collective ACNE; initially an acronym for Associated Computer Nerd Enterprises that was later changed to Ambition to Create Novel Expressions.
Een echte nerdy-naam dus, maar toch nog een mooie draai aan gegeven.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in