Uit nieuwe NLO luistercijfers blijkt dat de ‘Dagelijkse Aankoper’ (‘DA’,degene die de dagelijkse boodschappen doet) meer naar de radio luistert dan degene die verantwoordelijk is voor het huishouden, van oudsher aangeduid als de doelgroep Boodschappers.
Het Radio Advies Bureau zet die klassieke boodschapper in een grafiek af tegen de DA’er en dan blijkt dat die tweede elke dag een stuk langer naar de radio luistert. Gemiddeld luistert de Dagelijkse Aankoper tussen de 11% en 16% meer radio dan de doelgroep Boodschappers.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB, concludeert dat dit goed is om te weten voor FMCG-adverteerders: ‘Als zij op Dagelijkse Aankopers inkopen, bereiken zij dus echt degenen die zij willen bereiken. En met radio bereiken zij deze ‘supermarktconsumenten’ heel goed.’
Grafiek: gem. luistertijd per dag in minuten: Boodschappers versus Dagelijkse Aankopers
Bron: MSS en NLO/GfK Intomart, april – november 2013, 06-30 uur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!