De jongens en meisjes van Blendle draaien er niet omheen in de vacaturetekst voor de nieuwe mondiale PR-pionier die de online kiosk zoekt:
‘Om eerlijk te zijn: wij houden niet zo van PR-mensen. We komen uit de journalistiek, en bij PR moeten we meteen denken aan de duizenden zaaddodende persberichten die destijds over ons uitgestort werden. Het lastige is dat we hier niet uit kunnen leggen wat we zo stom vinden en hoe we het zelf dan doen. Want als we dat vertellen kun je ons gewoon napraten.’
Slim zijn
En aan napraters is er geen behoefte, zo blijkt ook uit het profiel dat Blendle van zichzelf schetst. Het zoekt ook geen pr-manager of iets dergelijks, maar een 'internationale propagandabaas'.
Het gaat goed met de online kiosk lezen we, en internationale uitbreiding staat op de rol, de reden waarom er versterking nodig is. Uit de vacaturetekst: ‘Want hoe gaan honderden miljoenen Amerikanen/Brazilianen/Chinezen/Duitsers enzovoort van Blendle horen? In elk land beginnen we op 0 en moeten we met een relatief klein budget opboksen tegen andere bedrijven (denk aan Candy Crush).Wie niet (heel) rijk is moet slim zijn. En daarom hebben we jou nodig.’
PR-baas
Blendle vraagt om een ‘spin in het web’ die alle PR-medewerkers aanstuurt, ideeën verzint en successen in het ene land herhaalt in het andere. ‘Je zoekt een PR-baas voor dat land. Met jouw kennis van Blendle en zijn/haar kennis van het land zorgen jullie dat niemand de lancering van Blendle kan missen.’
Wie eraan voldoet, moet vooral schrijven, erg leuke baan tenslotte, met een klein nadeel toch; je behoort wel ineens tot de bij Blendle zo weinig geliefde groep van PR-mensen…
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!