Marcel Schuyt, mede-oprichter van Semilo, wordt in Amsterdam verantwoordelijk voor de verkoopactiviteiten. Door de content marketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, de content en de kennis van Azerion kunnen de partijen een completer aanbod realiseren voor uitgevers en adverteerders.
Azerion ontstond eind vorig jaar na een strategische heroriëntatie van Swisscom, de Zwitserse eigenaar van onder andere technologiebedrijf Improve Digital. Besloten werd Sebastiaan Moesman van Improve Digital, aan te stellen als CEO van de nieuwe bedrijvengroep. Het was zijn idee om technologie in een nieuw bedrijf te koppelen met content.De overname van Semilo past binnen de strategie van de nieuwe bedrijvengroep.
Het 20-koppige team van Semilo verhuist naar het kantoor van Azerion in Schiphol-Rijk. Vanuit hier gaat het online advertentiebedrijf alle verkoopactiviteiten verzorgen van de nieuw gevormde bedrijvengroep, die naast Improve Digital, tevens onderdak biedt aan reclametechnologiebedrijven Sellbranch, Widespace en de Deense tak van LeeAds.
Dichter bij elkaar
Sebastiaan Moesman, board member bij Azerion: ‘Semilo is een stabiele en bekende speler in de Nederlandse digitale mediawereld en vormt daarmee een belangrijk stuk in de puzzel voor onze strategie waarin we Nederlandse adverteerders en uitgevers helpen dichter bij elkaar te komen met een scala aan technische-, media-, data- en content-oplossingen.’
Semilo-oprichter Hans Caspers, vult aan. ‘Het samengaan van Semilo met Azerion betekent dat we nog beter kunnen samenwerken met partners als Improve Digital en Widespace. Om uitgevers nog beter te kunnen bedienen hebben we, naast een solide verkooporganisatie, ook sterke technologie nodig. De combinatie van onze bedrijven voorziet hierin.’