AD (DPG Media) heeft het grootste gemiddelde printbereik. Dat blijkt uit de bereikscijfers van NPDM 2020 inclusief NPM 2020-I (landelijke printmedia) die onderzoeksinstituut NOM vanochtend bekendmaakte. Het betreft de bereikscijfers over heel 2019. In vergelijking met het jaar ervoor blijkt het printbereik stabiel.
Als het om de dagedities gaat dan ‘wint’ de nummer twee De Telegraaf het op zaterdag van AD. De Telegraaf bereikt op die dag in print 1.498.000 personen, tegen AD 1.446.000.
Gemiddeld bereik
AD Dagbladen _______________ 1.199.000
ADR Nieuwsmedia_____________2.636.000
De Telegraaf__________________1.123.000
de Volkskrant___________________710.000
NRC (NRC Handelsblad + next)____414.000
Trouw________________________334.000
Reformatorisch Dagblad_________ 183.000
Het Financieele Dagblad_________144.000
Nederlands Dagblad_____________99.000
Het printbereik van DPG Media met alle printtitels is 3.458.000. Het printbereik van de nieuwsmedia in print van Mediahuis is 2.041.000. Daarbij is nog wel gratis dagblad Metro meegeteld (gemiddeld printbereik 704.000). Mediahuis liet onlangs weten de printeditie definitief te schrappen.