Het AD heeft met 1.222.000 het grootste gemiddelde bereik in het tweede kwartaal van dit jaar, zo blijkt uit de bereikscijfers van NOM Print Monitor 2019-III.
Online is het dagbereik van De Telegraaf groter dan van het AD.
Printbereik
Nieuwsmedia rapporteren oplages al sinds vorig jaar niet meer. Ze werken alleen nog met bereikcijfers, maar de tendens blijft hetzelfde als afgelopen jaren: printoplages dalen en digitale oplages (officieel digitale census van replica’s) stijgen. Ook het online bereik groeit.
Volgens de nieuwste NOM-cijfers heeft AD in print het grootste in bereik met 1.222.000, gevolgd door De Telegraaf met 1.146.000. De Volkskrant komt uit op 681.000, NRC (en nrc.next) heeft 405.000. Trouw ziet het gemiddelde bereik uitkomen op 314.000, Het Financieele Dagblad heeft 139.000. Reformatorisch Dagblad bereikt 167.000 lezers, Nederlands Dagblad 103.000.
De dagbladen samen van ADR Nieuwsmedia komen op een bereik van 2.688.000 en DPG dagbladen totaal op 3.492.000.
Het bereik van betaalde landelijke dagbladen is stabiel met 3,6 miljoen mensen.
Digitaal
De Telegraaf heeft het grootste gemiddeld dagbereik van de landelijke nieuwsmedia met 1.615.000, gevolgd door AD met 1.571.000. De Volkskrant komt op 406.000, NRC op 293.000. Trouw komt op 184.000. FD komt op 50.000 en Reformatorisch Dagblad bereikt dagelijks gemiddeld 47.000.
Het dagelijks bereik online is 3,1 miljoen lezers.