Ad Alliance, het salesbedrijf van RTL, komt in 2021 met nieuwe advertentiemodellen voor zowel lineaire tv, online video en Videoland.
Dat maakte salesdirector Anna Maria Vujinovic vanmiddag bekend tijdens de videopresentatie Add a little future. Zo krijgt Videoland twee nieuwe producten: de Bingewatch Ad en de Pauze Ad. 'Beiden helemaal afgestemd op onze consumer centric strategie. Dus vanuit de kijker gedacht.'
Ad Alliance introduceerde eerder dit jaar voor Videoland een abonnementsvorm met reclame.
Addressable
Daarnaast wil Ad Alliance ook vanuit het traditionele advertentiemodel innoveren. 'Wij willen de mogelijkheid bieden om advertenties te "overschrijven" en uitingen bieden die toegepast zijn op de interesses van de kijker. Zowel lineair als bij livestreams.' Met andere woorden: RTL lijkt hiermee de addressable belofte waar te willen maken.
Vujinovic sprak hierbij van het 'Total Video domein'.
Marco Gijsen, die het Creative Strategy Label leidt, onthulde vanmiddag een nieuwe naam voor deze afdeling: Ally. Het moet de partner worden voor alle creatief-strategische samenwerkingen.
Zie ook: Ster continueert in 2021 commercieel beleid en logisch aandeel