Ad Alliance en podcastpartij Dag & Nacht Media slaan de handen in één om podcast advertising naar een hoger niveau te tillen. Het saleshuis van onder andere RTL Nederland gaat een exclusieve samenwerking aan met Dag & Nacht Media voor een periode van twee jaar op het gebied van pre- en post-roll verkoop. Voor Ad Alliance betekent het de toevoeging van podcast aan het crossmediale aanbod.
Dag & Nacht Media beschikt over de ‘hostread’ propositie, waarbij de presentator van de podcast zelf in de vorm van native advertising de advertenties inspreekt. Ook bestaat de mogelijkheid om owned podcast-kanalen vanuit Ad Alliance toe te voegen aan het Dag & Nacht Media netwerk. De podcast van Bright.nl is de eerste show die aan het netwerk is toegevoegd.
Jasper Oelers, group lead digital native Ad Alliance: 'Podcast is een geweldig medium voor het vertellen van verhalen. Vanuit Ad Alliance helpen wij adverteerders met het overbrengen van hun verhaal op een geloofwaardige en vermakelijke manier. Door onze samenwerking met Dag & Nacht Media hebben we direct toegang tot de beste podcast creators van Nederland, met een maandelijks bereik van rond de 8 miljoen luisteraars.'
Flip Kylian Adams, head of sales Dag & Nacht Media: 'Voor Dag en Nacht Media is het logisch om als grootste podcastnetwerk van Nederland de bestaande samenwerking met het grootste salesnetwerk te intensiveren. De afgelopen jaren hebben we samen opgetrokken in succesvolle campagnes voor grote adverteerders zoals Samsung, Amazon en het Ministerie van Defensie.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!