Overslaan en naar de inhoud gaan

Aad Kuijper en Anne Stokvis in wekelijkse tv-show over reclame

Alle grote namen uit de reclamewereld zijn benaderd, aldus omroep Powned.
stokvis
Anne Stokvis en Aad Kuijper.
stokvis
Anne Stokvis en Aad Kuijper.

Reclame krijgt binnenkort niet alleen in het reclameblok landelijke aandacht, maar ook in een nieuwe panelshow op NPO1. Anne Stokvis (N=5) en Aad Kuijper (Hotel L'Amour) vormen vanaf donderdag 2 mei de twee vaste teamcaptains in een wekelijkse tv-serie van Powned, die wordt gepresenteerd door Dolf Jansen. De andere panelleden zijn steeds wisselende BN'ers. Vast onderwerp: reclame. 

related partner content for mobile comes here

Het format is overgewaaid uit Australië, waar de humoristische tv-show Gruen al zestien jaar draait. Stokvis: 'We gaan het wekelijks over reclame in de breedste zin van het woord hebben, denk aan beeldvorming en maatschappelijke impact. Soms met een knipoog, altijd met voorbeelden uit de praktijk. En we gaan op zoek naar het antwoord op vragen als: hoe word je verleid door reclame en wanneer is het effectief? Iedere week drie kwartier infotainment.' 

Een beetje 'ge-typecast'

Monday Media, de producent van het tv-programma, is bij de selectie van Stokvis en Kuijper niet over één nacht ijs gegaan. Er stonden zeker zestig reclamemakers op de longlist als potentieel gezicht van het programma. Alle grote namen uit het wereldje zijn benaderd, aldus de programmamakers, waarna Stokvis en Kuijper overbleven. Stokvis: 'Ik denk dat we wel een beetje zijn getypecast. Aad als de oude reclameromanticus, ik als de frisse, jonge reclamemaker. We hebben ieder ook echt een andere kijk op creativiteit; hij vanuit het perspectief van klassieke reclame, ik vanuit de hedendaagse cultuur en de maatschappelijke kant.'

Wat de naam van de show wordt, moet zeer binnenkort bekend worden. Het is de bedoeling dat het programma, op het tijdslot van Dit was het nieuws, in ieder geval zeven afleveringen krijgt.

Anne Stokvis (34) is creative director en partner van reclamebureau N=5. Ze werkte in het begin van haar carrière als redacteur bij diverse tv-programma's, waaronder DWDD. De afgelopen jaren wordt ze regelmatig gevraagd in de media voor haar visie op reclame en marketing. Aad Kuijper (63) is oprichter van onder meer het nog jonge reclamebureau Hotel L'Amour. Hij heeft als reclamemaker talloze prijzen op zijn naam staan, waaronder meerdere Gouden Loeki's. Kuijper staat ook wel bekend als voorvechter van 'meer liefde voor reclame'. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marcel Ossendrijver

Superleuk. Ben benieuwd….sowiesowieso veel succes!

Peter Burger

Wat leuk!!!

Monique van Smaalen

Wat leuk!

Els Spin

Ik ben heel benieuwd. Ik zet de eerst uitzending op 2 mei alvast in mijn agenda!

Liesbeth Bakels

Super leuk en interessant, ik ga kijken!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in